«حسین بابائیان» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فیلم‌های جشنواره سطح ضعیفی داشتند/ جشنواره فیلم شبیه جشنواره مد و لباس بود

حسین بابائیان گفت: بیشتر فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به جز تعداد معدودی فیلمنامه خوبی نداشتند.

حسین بابائیان، کارگردان و نویسنده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: به نظرم در جشنواره امسال بیشتر فیلم‌ها به لحاظ فیلمنامه به غیر از "رخ دیوانه "، "شکاف"  و" عصر یخبندان " خیلی ضعیف بودند.

وی با اشاره به این نکته که متاسفانه ما فیلمنامه‌های خوبی نداریم، اظهار داشت: بعضی از فیلم‌ها به لحاظ انتخاب بازیگر و دکوپاژ خوب بودند ولی از این موضوع تعجب می‌کنم که بعضی از فیلمسازان مطرح ما سطح آثارشان آن طور که باید نبود.
 
بابائیان افزود: در یکی از فیلم‌های جشنواره از اول تا آخر فیلم مدام صحبت بازیگران بود و هیچ کششی در فیلم وجود نداشت. مخاطب اگر قرار باشد از اول تا آخر فیلم صحبت بازیگران را ببیند می‌تواند تئاتر نگاه کند که کارهای خوبی هم داریم.
 
این نویسنده تصریح کرد: به نظرم مخاطب حق دارد که فیلم‌های خوب ببیند و با بعضی از این فیلم‌هایی که در جشنواره اکران شد، ریزش مخاطب را در سال آینده خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: جشنواره فجر اعلام می‌کند که در سال آینده چطور سینمایی خواهیم داشت.
 
بابائیان گفت: جشنواره فیلم فجر امسال بیشتر شبیه جشنواره مد و لباس بود که گشت ارشاد هم برای همین در آنجا حضور داشت؛ چون ما برای جشنواره و فرهنگ کار نمی‌کنیم.

این کارگردان بیان کرد: فیلم باید جذابیت داشته و به دانش مخاطب بیفزاید و صرفا برای سرگرمی نباشد.
 
وی عنوان کرد: وقتی نویسنده‌ای می‌خواهد فیلمنامه‌ای را به نگارش درآورد فیلم‌های زیادی نگاه می‌کند چون سبب بهتر نوشتن وی می‌شود.
 
بابائیان ادامه داد: تماشای فیلم‌ها به من به عنوان نویسنده مطلب و دانشی اضافه می کند.
 
بابائیان در خصوص وضعیت سینما در سال 93 گفت: امسال اوضاع سینما به نسبت سال قبل بهتر بود به خصوص 6 ماهه نخست سال 93 که سینما وضعیت بهتری داشت.

وی در خصوص نرسیدن فیلم "شرم گفتن" به جشنواره فیلم فجر بیان کرد: به دلیل طولانی شدن موسیقی متن فیلم، متاسفانه نتوانستیم فیلم را به جشنواره برسانیم.
 
وی اظهار داشت: من در فیلم "شرم گفتن" تلنگری به وجدان انسانی می‌زنم چون داستان این اثر در خصوص وجدان انسان‌ها است.
 
این کارگردان افزود: فیلمسازی که اثری را می‌سازد باید ببیند که حرف و قصد آن چه بوده و چه مطلبی را می‌خواهد برای مخاطب بیان کند.
 
وی ضمن اشاره به این نکته که در فیلم‌های خارجی کشمکش حرف اصلی فیلم را می‌زند، خاطر نشان کرد: فیلم باید با مخاطب ارتباط برقرار کند اما از نظر من بیشتر فیلم‌های جشنواره سطح ضعیفی داشتند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار