نام یوسف وند از 7 روز قبل حذف شده بود؛

مقصر اعزام نشدن ملی پوش جوانان به کمپ بسکتبال بدون مرز کیست؟

بازیکن تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در حالی تا امروز امیدوار به حضور در کمپ بسکتبال بدون مرز در تعطیلات All-star بود که یک هفته قبل نام وی به طور رسمی از لیست شرکت کنندگان حذف شده بود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمد یوسف وند بازیکن تیم ملی بسکتبال جوانان 2014 ایران یکی از بهترین شانس های بسکتبالی ممکن را با یک سهل انگاری از دست داد. روابط بین الملل فدراسیون توپ را در زمین مسئولان برگزاری انداخته و دیر ارسال شدن دعوتنامه را دلیل این ماجرا می داند. اما برخی مستندات دیگر هم از این حکایت دارند که فدراسیون بسکتبال ایران هم به موقع برای اعزام یوسف وند اقدام نکرده است.
 
امیدواری بیهوده یک هفته ای

پی گیری های ابتدای هفته ما حکایت از این داشت که یوسف وند هنوز شانس اعزام به کمپ بسکتبال بدون مرز 2015 را دارد و خود این بازیکن نیز متقاعد شده بود که هنوز شانس رفتن دارد.
یوسف وند می گوید:" قنبری روابط بین الملل فدراسیون تا ساعت 11 صبح امروز هم پی گیر ماجرا بود تا اینکه مشخص شد شانس رفتن ندارم."

بازیکن جوان هفت الماس به وعده حضور در کمپ اروپا راضی شده است:" در ایمیلی که از سوی مسئولان کمپ ارسال شده است، گفته اند که به خاطر نرسیدنم به کمپ امسال در دوره های بعدی دعوت می شوم که نزدیکترین آنها قبل از خرداد سال 94 در اروپا است. هر چند بازیکن آسیایی در این کمپ حضور ندارد اما به من این شانس را می دهند که در بین اروپایی ها حضور داشته باشم."

قنبری در حالی طی هفته اخیر همه را به درست کردن کارهای اعزام یوسف وند امیدوار کرده بود که سایت رسمی NBA روز پنجم فوریه یعنی دقیقا یک هفته قبل خبر نهایی کمپ بسکتبال بدون مرز را منتشر کرده بود اما در لیست اعلام شده نام بازیکن ایرانی حذف شده بود.

ایران تنها غایب در بین 24 کشور


اولین کمپ جهانی بسکتبال بدون مرز که تا سال قبل به صورت قاره ای برگزار می شد از ابتدا با دعوت از 40 بازیکن از 24 کشور جهان برنامه ریزی شده بود.

در میان تمام این کشورها تنها ایران شانس تک سهمیه خود در کمپ مزبور را از دست داد. 

کمپ جهانی بسکتبال بدون مرز از فردا به مدت 3 روز همزمان با تعطیلات All-star در شهر نیویورک با همکاری NBA و فدراسیون جهانی بسکتبال برگزار می شود و قرار است این برنامه هر سال در همین زمان تکرار شود.

گالیناری بازیکن ایتالیایی دنور ناگتز، دیه نگ بازیکن سنگالی مینه سوتا، استیون آدامز بازیکن نیوزیلندی اوکلاهاما سیتی و تیاگو اسپلیتر بازیکن برزیلی سن آنتونیو اسپرز از مربیان این کمپ هستند.

بازیکنان حاضر در کمپ شانس تماشای رقابت های All-star را دارند و با تقسیم به چند گروه، مسابقاتی را نیز انجام می دهند. در پایان کمپ MVP (ارزشمندترین بازیکن) هم از بین 39 نفر حاضر برگزیده می شود.

کشور چین در این کمپ 3 نماینده دارد و کشورهای ژاپن و فیلیپین هر کدام یک نماینده دارند. سهمیه کشورهای آسیایی با یک نماینده ایران تکمیل می شد که این اتفاق نیفتاد و تنها سهمیه ایران در بین 24 کشور مزبور سوخت.

ارسال دعوتنامه از دوم دسامبر

در حالی که ادعا می شود دعوتنامه یوسف وند دیر ارسال شده است، با توجه به اینکه 23 کشور دیگر بدون مشکل بازیکنان خود را راهی کمپ کردند باید سوال کرد که چرا این اتفاق تنها برای ایران افتاده است؟ و اگر تقصیر از مسئولان برگزاری است باید این موضوع پی گیری شود.

اما در سوی دیگر ماجرا هم دعوتنامه ابتدایی روز دوم دسامبر 2014 و در زمانی به فدراسیون ایران رسیده است که هنوز محمود مشحون ریاست فدراسیون را برعهده داشت.

حتی در صورت نرسیدن این دعوتنامه هم امکان گرفتن وقت مصاحبه برای دریافت ویزا با یک فرم و عکس وجود داشت اما از تاریخ دوم دسامبر هیچ اقدام اولیه ای از سوی فدراسیون ایران انجام نگرفت.

از طرفی شنیده می شود ایمیل هایی از طرف فیبا و NBA برای فدراسیون ایران ارسال می شده است که وضعیت یوسف وند را مشخص کنند اما به بیشتر این ایمیل ها پاسخی داده نمی شد. در میان پاسخ های ارسالی هم درخواست دعوت دولو سرپرست فدراسیون برای همراهی یوسف وند ارائه شده بود. در نهایت با وجود معمول نبودن حضور مسئولان فدراسیون در کمپ مزبور، دعوتنامه ای هم برای دولو ارسال شد.

در این میان اگر تقصیر از سوی فدراسیون ایران و روابط بین الملل بوده است، افراد مسئول با توجه به اهمیت ارتباطات بین المللی ایران و تاثیرات حضور بازیکنان جوان در برنامه های معتبری مثل کمپ جهانی بسکتبال بدون مرز، باید پاسخگوی سهل انگاری خود باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار