وزیر نفت دولت سابق:

دیپلماسی انرژی دولت یازدهم را نمی پسندیم/ نماینده اوپک ما باید با همتایان خود در کشورهای دیگر مذاکره کند

مسعود میرکاظمی گفت: متاسفانه دولت یازدهم در اوپک ضعیف عمل کرده و ما دیپلماسی انرژی این دولت را نمی پسندیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت دهم و عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم عصر امروز در حاشیه مراسم ترحیم والده احمدی نژاد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات برخی دولتمردان فعلی در خصوص مشخص نبودن هزینه کرد درآمدهای نفتی در دولت قبل گفت: هزینه کرد یک بحث است و این که پول نفت کجا رفته است بحث دیگری است.
 
وی ادامه داد: فاز 12 پارس جنوبی با 94 درصد پیشرفت دردولت قبل تحویل دولت فعلی داده شد و بر این اساس باید 75 میلیون مترمکعب در روز گاز تولید می شد؛اما جای تعجب است که در یک سال و نیم اخیر که دولت یازدهم بر سر کار بوده است 6 درصد باقی مانده فاز 12 به طول انجامیده است.
 
میرکاظمی با اشاره به ناپسند بودن زیر سوال بردن دولت قبلی توسط دولت فعلی اظهار داشت: دولتمردان فعلی می توانند بگویند که پروژه های دولت قبل مناسب نبوده است اما آن ها باید درصد پیشرفت این پروژه ها را در دولت فعلی اعلام کنند.
 
وی ادامه داد: باید صبر کنیم تا دولت یازدهم تا آخر برود و ببینیم که آیا در دولت بعدی تا پایان حضور دارند یا خیر چرا که احتمالاً آقایان در دولت بعدی حضور نخواهند داشت.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون توطئه نفتی و افت شدید قیمت جهانی نفت تصریح کرد: متاسفانه دولت یازدهم در اوپک ضعیف عمل کرد و ما دیپلماسی انرژی این دولت را نمی پسندیم.
 
وی ادامه داد: وقتی پوتین اعلام کرد که در صورت تحریم اروپا،صادرات گاز به اروپا را قطع می کند؛ بلافاصله آقای زنگنه طی مصاحبه ای اعلام کرد که ما گاز اروپا را تامین می کنیم ویا زمانی که داعش به تاسیسات نفتی عراق حمله کرد؛قیمت نفت سیر صعودی گرفته بود  اما با اعلام جبران از سوی برخی اعضای اوپک از جمله ایران و عربستان قیمت نفت افزایش پیدا نکرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نماینده اوپک ما باید با همتایان خود در کشورهای دیگر مذاکره کند و آقای رئیس جمهور لازم است با چند رئیس جمهور دیگر صحبت کند آن موقع می توان با جلسه اضطراری به کاهش تولید و افزایش قیمت امیدوار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار