وزیر بهداشت عنوان کرد

اجازه نمی‌دهم به بهانه کاهش واردات دارو، مردم در رنج و عذاب قرار گیرند

وزیر بهداشت گفت: با اینکه کاهش واردات دارو یک افتخار است اما اجازه نمی‌دهم که به بهانه کاهش واردات مردم در رنج و عذاب قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز در مراسم معرفی چند داروی جدید تولید داخل در زمینه بیمار‌ی‌های ام‌اس دیابت، قلبی و عروقی و سرطان با بیان تشکر از صنعت داروسازی کشور گفت: آنچه در جهان امروز حرف اول را می‌زند علم و دانش است، چرا که دوره قدرت‌نمایی با توپ و اسلحه تمام شده است و این ملت زیبنده این است که مرزهای دانش‌ را پشت سربگذارد و توان خود را در آن سوی مرزها نشان دهد.  
 
وی ادامه داد: باید توجه داشت که در عین حال که در حوزه دارو همیشه حاشیه بوده است اما افتخار می کنم که واردات دارو را کاهش داده‌ایم و از ریاست سازمان غذا و دارو خواهش می‌کنم که تسلیم سر و صداها نشوند البته بخشی از این حاشیه‌ها قبول دارم که خیرخواهانه هستند اما بخشی از آن‌ها با برنامه‌های دولت ضدیت دارند.
  
وی اظهار داشت: هیچوقت ما زیر بار این حاشیه‌ها نمی‌رویم، البته باید توجه داشت با اینکه سیاست ما حمایت از تولید داخل است اما زمانی که پزشک دارویی را تجویز می‌کند ما مسئول آن هستیم که آن داروی وارداتی را در کشور برای آن بیمار تامین کنیم.
 
هاشمی، با بیان اینکه اجازه نمی‌دهم که به بهانه کاهش واردات دارو مردم در رنج و عذاب قرا گیرند تصریح کرد: موضع ما مقابله به مثل است و جایی که افراد بخواهند حاشیه سازی کنند ما با ابزارهای قانونی با آنها مقابله میکنیم، ما در این دولت شورای فناوری ایجاد کردیم که تصمیمات خوبی در این شورا گرفته شده است، به طوریکه در حوزه بایوتکنولوژی حداقل 60 درصد قیمت برند را تضمین کردیم. همچنین 75درصد قیمت داروهای برند را که به بسیار پر هزینه بوده‌اند را دولت تقبل کرده است که قدم خوبی محسوب می‌شود. 

وی افزود: همچنین طبق تصمیمات این شورا شرکتهای دانش بنیان حمایت می‌شوند و برخی از امکانات دولت به این شرکتها واگذار می‌شوند. 

هاشمی، در بخش دیگری از سخنرانی خود عنوان کرد: اگر صنعت داروسازی بخواهد پیشرفت کنند و سلامت مردم تامین شود، باید شرکتهای دارو سازی به آن طرف مرزها فعالیت خود را سوق دهند.به طوری که صادرات داروهای ایرانی می‌تواند یک بازار رقابت بین‌المللی را ایجاد کند.  

هاشمی، با اشاره به اینکه ما در حوزه صادرات بخصوص دارو تقریبا کاری انجام نداده‌ایم، تاکید کرد: الان فرصت خوبی برای پیشرفت صنعت داروسازی در حوزه صادرات ایجاد شده است. متاسفانه رقم صادرات ما در مقابل توانمندی‌هایمان ناچیز است. بطوری که ترکیه در 10  سال گذشته حجم زیادی از دارو و تجهیزات پزشکی به عراق فروخته است اما ایران تنها 15 میلیون دلار دارو و تجهیزات به عراق فروخته است. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار