در اقدام پلیس فتای کرمانشاه؛

دستگیری سارق میلیاردی آشنا

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: فردی که با استفاده از اینترنت بیش از یک میلیارد و 120 میلیون ریال سرقت کرده بود،دستگیر شد.

دستگیری سارق میلیاردی آشنا
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی شفیعی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از دستگیری سارق میلیاردی فضای اینترنت خبر داد و گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بالغ بر یک میلیارد و 120 میلیون ریال به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، برداشت از حساب از طریق خریدهای اینترنتی و نقل و انتقال حساب‌ها از طریق اینترنت انجام گرفته است.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه به اقدام کارشناسی جهت رد زنی وشناسایی متهم اشاره و ادامه داد: متهم که شاگرد مغازه شاکی بود در یک اقدام ضربتی قبل از اقدام به از بین بردن شواهد و مدارک دستگیر شد.

شفیعی با بیان اینکه متهم ابتدا منکر بزه انتصابی شده و مدعی بود که برداشت‌ها با اجازه شاکی انجام شده، تصریح کرد: ادعای او توسط کارشناسان مورد بررسی دقیق قرار گرفت و با جمع‌آوری دلایل و مدارک و ادله‌های دیجیتال و انجام تحقیق از افرادی که متهم از آنجا خرید کرده بود، مشخص شد که خریدها را برای خود انجام داده است.

وی اظهار داشت: متهم تصور می‌کرد با توجه به گردش مالی بالای حساب شاکی، با برداشت مبالغی به‌صورت روزانه و طی بازه چند ماهه به‌صورت خرد خرد فردی متوجه کار او نمی‌شود، اما در مقابل دلایل متقن پلیس راهی جز اعتراف در برابر خود ندید و به بزه انتسابی معترف شد.

شفیعی در پایان تاکید کرد: بارها شاهد این بوده‌ایم که افراد با سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جا به همکار و یا شاگرد مغازه خود اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.