صفاتاج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قطعنامه شورای امنیت علیه انقلابیون یمن به خاطر نگرانی از تثبیت قدرت ایران در منطقه است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اعترافات صهیونیست‌ها، نظریه‌پردازان غربی، آمریکایی و هم‌چنین سخنان کشورهای حاشیه خلیج فارس مبنی بر اینکه ایران چهار پایتخت عربی، بغداد، دمشق، بیروت و صنعا را کنترل می‌کند، گفت: این سخنان به معنای تثبیت هژمونی و قدرت ایران در خاورمیانه است و نگرانی شورای امنیت هم از تثبیت قدرت ایران است.

قطع‌نامه شورای امنیت علیه یمن به خاطر نگرانی از تثبیت قدرت ایران در منطقه است
"مجید صفاتاج" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران صدور قطعنامه شورای امنیت علیه انقلابیون یمن را اقدامی عجولانه و از روی ترس و نگرانی خواند و گفت: در این قطعنامه مشخص نشده که حوثی‌های یمن قدرت را باید به چه کسی واگذار کنند! زیرا که دولتی وجود ندارد.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به  این که دولت و رئیس‌جمهور یمن استعفا کرده‌اند و علی‌رغم تلاش حوثی‌ها و گروه انصارالله برای استمرار این دولت، آن‌ها استعفای خودشان را پس نگرفته‌اند، تاکید کرد: عملا دولتی وجود ندارد و قطعنامه سازمان ملل یک نوع تلاش توام با اضطرار و نگرانی است.
 
وی با بی‌ارزش خواندن قطع‌نامه سازمان ملل تصریح کرد: انقلابی در یمن اتفاق افتاده و در هر انقلابی، گروه‌های انقلابی در جایگاه قدرت قرار می‌گیرند و دولتی که ساقط شده باید کرسی‌های قدرت را خالی کند.
 
صفاتاج با تاکید بر اینکه پشت سر گروه انصارالله مردم قرار دارند و گروه انصارالله یک گروه تروریستی مثل داعش یا جبهه‌النصره نیست، خاطر نشان کرد: این گروه مانند برخی گروه‌هایی که از خارج حمایت تسلیحاتی، سیاسی و مالی می‌شوند نبوده و از پشتوانه مردم برخوردار است .

وی با بیان اینکه انصارالله نماینده مردم یمن هستند، گفت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را بیانگر نگرانی آن‌ها از قدرت گرفتن محور مقاومت با مرکزیت جمهوری اسلامی در منطقه برشمرد.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این که شورای همکاری خلیج فارس خواستار کسب مجوز دخالت نظامی برای حضور در یمن است اظهار داشت: شورای امنیت نمی‌تواند مجوز دخالت نظامی را صادر کند زیرا با وتوی چین و روسیه روبه رو خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: حوثی‌ها تجربه انقلاب‌های گذشته و اعتماد به غربی‌ها و عربستان سعودی را هم دارند، بنابراین این‌ها یک راه در پیش دارند و آن این که راه خود را با شدت و قدرت ادامه دهند زیرا که معقولانه‌ترین و کم خسارت‌ترین کار همین است.  
 
صفاتاج با بیان این که الان هم در صحنه میدانی این اتفاق در حال انجام است بیان داشت: حوثی‌ها عدن را هم تحت کنترل خود دارند و بخش‌های زیادی از یمن در کنترل و اختیار کمیته‌های مردمی است و در صورت تسلط انصارالله به کل یمن غربی‌ها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند مگر تحریم کردن یمن و جنگ نیابتی!
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص جنگ نیابتی خاطر نشان کرد: غربی‌ها در صورتی که نتوانند مجوز حمله نظامی به یمن را بگیرند، توسط گروه القاعده، گروه‌های سلفی و تکفیری یک جنگ نیابتی به راه خواهند انداخت.
 
وی با اشاره به اعترافات صهیونیست‌ها، نظریه‌پردازان غربی و آمریکایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبنی بر اینکه ایران چهار پایتخت عربی یعنی بغداد، دمشق، بیروت و صنعا را کنترل می‌کند، تاکید کرد: این به معنای ثبت هژمونی و قدرت ایران در خاورمیانه است.
 
صفاتاج با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد، نگران ثبت قدرت ایران در منطقه است افزود: آنها به فکر پایمال شدن آرای مردم نیستند.

وی با تاکید براینکه شورای امنیت نگران دموکراسی نیست، حرکت انصارالله را عین دموکراسی خواند و گفت: غربی‌ها هر حرکتی که از اصل و اساس مخالف با دخالت‌ها و توسعه طلبی‌های نظام سلطه جهانی به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها باشد آن را بایکوت خواهند کرد.  
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان تاکید کرد: قطعنامه شورای امنیت کل ماهیت سازمان ملل و تحلیلش از اوضاع یمن را زیر سوال برد طوری که حوثی‌ها خواستار مشارکت حداکثری گروه‌ها و مردم هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار