سرسپردگی تازه سازمان ملل برای آمریکا /

شورای امنیت علیه جنبش " انصارالله" یمن قطعنامه صادر کرد

شورای امنیت سازمان ملل در راستای منافع و اهداف آمریکا علیه جنبش انصار الله یمن قطعنامه صادر کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس ؛ شورای امنیت سازمان ملل روز ( یکشنبه ) قطعنامه درخواست شده علیه جنبش مردمی " انصارالله " یمن _ بعنوان یکی از فقیرترین کشورهای عربی _ را تصویب کرد . 

کشورهای عربی منطقه تلاش می کنند تا بتوانند مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه جنبش انصارالله که به ادعای آنان ( حکومت های عربی ) اشغال نامشروع قدرت بوده را بدست آورند . اما نشست فوری شورای امنیت و رای حداکثری اعضای آن به قطعنامه  ، تحت فصل 7 منشور سازمان ملل بوده که شامل استفاده از توان نظامی علیه جنبش یمن نمی شود . 

این قطعنامه که از سوی 10 عضو شورای امنیت با رهبری آمریکا مطرح گردید ، عنوان می کند که حوثی های یمنی " فورا و بدون قید و شرط " باید از کنترل تمامی نهادهای دولتی و شرکتی این کشور عقب نشینی کرده تا " حسن نیت " خود را به مذاکرات صلح سازمان ملل درباره یمن نشان دهند . 

سفیر انگلیس در این شورا درباره این قطعنامه مدعی شد : بدیهی است که دنیا منتظر پاسخی قاطع از سوی شورای امنیت به بحران یمن است . حوثی ها باید مسئولیت اقداماتی که انجام داده اند را بپذیرند و استفاده از زور و خشونت را بعنوان یک ابزار ساسی متوقف کنند . 

گفتنی است این قطعنامه نخستین اقدام شورای امنیت علیه جنبش " انصارالله " از زمان آغاز درگیری ها در یمن به شمار می اید . 


انتهای پیام /
برچسب ها: صادر ، تصویب ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
فقط انصارالله
آخرین اخبار