آسوشیتدپرس گزارش داد:

راهبرد تحویل‌نگرفتن "نتانیاهو" توسط کاخ سفید/ ارسال یک مقام پایین‌رتبه به نشست آیپک

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: کاخ سفید به دنبال راهی برای لغو سفر آتی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل به واشنگتن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، مقامات دولت این طرح را که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با سخنرانی نتانیاهو،  خود یک سخنرانی مربوط به ایران ارایه دهد رد کرده‌اند. البته چند گزینه دیگر هم وجود دارد. یکی این که اوباما با روزنامه‌نگاری مطرح که اختلافات وی را با نتانیاهو پوشش داده است مصاحبه کند. دیگر این که مشاوران وی در امور امنیت ملی در برنامه گفتگوی تلویزیونی روزهای یکشنبه حاضر شوند.

طرح دیگر نیز تحویل‌نگرفتن نشست لابی اصلی اسراییل در آمریکاست که هنگام حضور وی در واشنگتن می‌خواهد نشست سالانه‌اش را برگزار کند.

دولت آمریکا پیشتر هرگونه دیدار میان اوباما و نتانیاهو را رد کرده و گفته است نزدیک به انتخابات اسراییل چنین دیداری نامناسب است. اما کاخ سفید اکنون بر راهبرد تحویل‌نگرفتن نتانیاهو تاکید دوچندان می‌کند که از طریق فرستادن اعضای کابینه به خارج از کشور و ارسال یک مقام پایین‌رتبه به نمایندگی از طرف دولت در نشست سالانه ایپک عملی خواهد شد.

آسوشیتدپرس مدعی شد: مقامات آمریکایی معتقدند سفر نتانیاهو به واشنگتن عمدتا با هدف جلوگیری از توافق هسته‌ای با ایران است. این درحالی است که حصول توافق هسته ای برنامه اصلی سیاست خارجی دولت اوباماست.

نتانیاهو همواره در تلاش برای مانع تراشی در راه  مذاکرات هسته‌ای ایران بوده است. دولت آمریکا علنا مقامات اسراییل را متهم کرده است جزئیات مذاکرات را گزینشی فاش می‌کنند تا اعتبار دولت را زیر سوال ببرند. کاخ سفید همچنین اذعان کرده اخیرا جزئیات حساس گفتگوها را از اسراییل پنهان کرده است تا مانع از فاش‌شدن گزینشی آنها شود.

نتانیاهو قرار است در کنگره سخنرانی کند و همچنین سخنرانی مشابهی برای نشست سالانه ایپک آماده کرده است.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار