ضمن انتقاد از سیاست های دولت آمریکا در منطقه؛

عضو کنگره امریکا: حامیان داعش دوستان ما و دشمنان ایران هستند

یک عضو کنگره آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور در منطقه غرب آسیا گفت که افرادی از داعش حمایت می‌کنند که دوستان ما هستند و ایران را دوست ندارند.

عضو کنگره امریکا: حامیان داعش دوستان ما و دشمنان ایران هستندبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی استمفورد، عضو کنگره آمریکا گفت: افرادی از داعش حمایت می‌کنند که دوستان ما هستند و ایران را دوست ندارند. 

 «جیم هیمز» عضو کنگره آمریکا گفت:" به نظر می‌رسد که اینبار هم همانند بسیاری از موارد تحلیلی واقعی و درست درباره آنچه که سبب ایجاد افراط گرایی می‌شود صورت نگرفته است. موضوع قابل توجه این است که حمایت از داعش از طرف افرادی صورت می‌گیرد که دوستان ما هستند و ایران را دوست ندارند. این چیزی نیست که ما بخواهیم نقشی در آن بازی کنیم و یا آن را تحمل کنیم. "

وی افزود: رهبران آمریکا اشتباهاتی در پاسخگویی به بحران‌های ملی و بین المللی از سال‌ها پیش به خاطر ترس خود داشته‌اند. لازم است که با برخی از مناقشات با آرامش برخورد کرد. از نظر من ما باید نقشی را برعهده بگیریم که توانایی اجرای آنرا داشته باشیم. تنها کاری که ما توانسته‌ایم در پاکستان و افغانستان و بر ضد مردم یمن صورت دهیم استفاده از فن آوری (هواپیماهای بدون سرنشین) در اقدامات آشکار و پنهان بوده است. ما فقط توانسته‌ایم که این کار‌ها را انجام دهیم. این در حالیست که ما می‌توانستیم کارهای دیگری انجام دهیم. ما با تحمل به اصطلاح دوستان خود در منطقه بازی دوگانه‌ای را اجرا می‌کنیم. من به طور ویژه درباره پاکستان و عربستان سعودی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس صحبت می‌کنم. 

این عضو کنگره آمریکا درباره بودجه آمریکا گفت: بودجه ما با چالشهای بیشماری روبرو است که علت اولیه آن مربوط به رکود اقتصادی است که ما می‌توانیم انگشتان اتهام را به طرف خیلی‌ها بگیریم. از طرف دیگر کاهش امنیت اجتماعی و درمانی جامعه روندی رو به رشد دارد که این نتیجه تصمیم هزینه تریلیون‌ها دلار از بودجه مملکت در بوده است. ما در حال حاضر باید ببینیم که اشتباه از چه کسی سر زده است. آیا ما می‌توانیم سن بازنشستگی را افزایش دهیم. درباره امنیت اجتماعی باید بگویم که ما باید پانصد میلیارد دلار دیگر در عراق و سوریه هزینیه کنیم تا امنیت در کشورمان افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد که هیچ تحلیلی درباره این موضوعات نمی‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، امریکا ، کنگره ، ایران ، دوست ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار