لیبرمن:

نتانیاهو از داستانسرایی دست بردارد! / باید به تنهایی علیه ایران اقدام کنیم

"آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: سخنرانی آتی نتانیاهو درباره برنامه اتمی ایران در کنگره آمریکا اهمیت زیادی ندارد و به قدرت بازدارندگی اسرائیل ضربه وارد می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز، لیبرمن در مصاحبه با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو بیش از آنکه درباره برنامه اتمی ایران عمل کند بیشتر حرف می‌زند. سخنرانی آتی نتانیاهو درباره برنامه اتمی ایران در کنگره آمریکا اهمیت زیادی ندارد و همانند بسیاری از سخنرانی ها به قدرت بازدارندگی اسرائیل ضربه وارد می کند.

لیبرمن گفت: زمانی که مناخیم بگین تصمیم گرفت که راکتور اتمی عراق را نابود کند او در هیچ سخنرانی و مراسم عمومی درباره آن صحبت نکرد. زمانی که ما صبح از خواب بیدار شدیم دیگر راکتوری وجود نداشت. ما موردی مشابه را درباره سوریه در مطبوعات خواندیم. یک روز صبح از خواب بیدار شدیم و راکتوری در این کشور هم وجود نداشت، بدون اینکه پیش از آن سخنرانی و یا داستانسرایی شده باشد.

وی درباره احتمال توافق بین ایران و غرب گفت: من شک دارم که توافقی بین ایران و غرب حاصل شود و این توافق بتواند از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری کند. این در حیطه مسئوولیت اسرائیل است که این تضمین را بدهد که از تبدیل ایران به قدرت اتمی جلوگیری کند. ما لازم است که تصمیمات را بگیریم و با تمام احترامی که برای آمریکا قائلم، نباید آنرا به دیگران محول نکنیم. ما به جای ناله کردن باید به طور محکم اقدام کنیم. هیچ توافقی نمی تواند از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری کند. ما باید به تنهایی تصمیم گیری کنیم و بر اساس آن اقدام کنیم.

وی درباره جنگ تابستان گذشته در غزه گفت: ما حتی نمی توانیم حماس را از بین ببریم حالا چگونه می توانیم با برنامه اتمی ایران مقابله کنیم؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار