گفتگوی تلفنی العبادی و احمد داود اوغلو

نخست وزیرعراق در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود درباره زمینه‌های گسترش روابط دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الفرات نیوز، «حیدر العبادی» و «احمد داود اوغلو» نخست وزیران عراق و ترکیه راههای توسعه روابط دو جانبه را بررسی کردند. 

 دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: حیدر العبادی روز جمعه تلفنی با احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه درباره زمینه‌های گسترش روابط دو کشور گفتگو کرد. 

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، العبادی و داود اوغلو چالش‌های منطقه از جمله توسعه نفوذ داعش و راههای مقابله با توطئه‌هایی که تهدیدی برای امنیت عراق، منطقه و جهان هستند، مورد بررسی قرار دادند. 

العبادی با اشاره به همکاری نیروهای امنیتی با نیروهای کُرد و گروههای مبارز مردمی برای مقابله با تروریست‌های داعش در عراق، تاکیدکرد مبارزه علیه داعش در مناطق مختلف عراق با موفقیت همراه بوده است. 

العبادی با داود اوغلو همچنین درباره تلاش دولت عراق برای آزادی شهر موصل از اشغال تروریست‌های داعش با همکاری اهالی استان نینوا گفتگو کرد. 

 العبادی اظهار داشت رسیدن به این هدف و بازگشت کامل امنیت و ثبات در عراق نیازمند همکاری همه احزاب و طیف‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم عراق است. 

العبادی و داود اوغلو تاکید کردند نفت عراق متعلق به همه مردم این کشور است و روابط بغداد و آنکارا باید بر اساس احترام متقابل، حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی و منافع عالی دو کشور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار