اد رویس:

آمريکا جلوی نفوذ ايران و حزب الله را در منطقه بگيرد/ برد چند هزار فروند از موشکهای حزب الله کل اسرائیل را در بر می‌گیرد

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد ائتلاف حزب‌الله و ایران در منطقه غرب آسیا در حال گسترش است و دولت آمریکا باید با حمایت از همپیمانان عرب خود از نفوذ ایران در خاورمیانه جلوگیری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن تایمز در شماره امروز خود در اینترنت در مقاله ای به قلم اد رویس عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان و رئیس کمیته امور خارجی این مجلس نوشت: یکی از سخنگویان حزب الله لبنان 12 سال قبل گفت: "هدف ما آزاد کردن مرزهای 1948 فلسطین است تا یهودیان بتوانند به آلمان یا هر جای دیگری که از آن آمده اند بازگردند.” در یک دهه ای که از این سخن می گذرد، این تهدید با پشتیبانی ایران به سرعت رشد کرده است. یک مقام برجسته اسرائیلی گزارش داده است "زرادخانه حزب الله حاوی حدود 150 هزار موشک و راکت است که برد چند هزار فروند از آنها کل اسرائیل را در بر می گیرد.” زرادخانه کنونی حزب الله شامل موشک های سطح به دریا، موشک های ضد تانک، موشک های ضد هوایی و پهپاد است. 

من در زمان جنگ سال 2006 اسرائیل با حزب الله در اسرائیل بودم. من شاهد شلیک 4000 فروند موشک به شهر شمالی حیفا بودم که موجب تخلیه بنادر و خیابان های این شهر شده بود. حزب الله آن زمان فقط 10 هزار موشک داشت. با خرابی هایی که با آن تعداد موشک به بار آمده بود می توان تصور کرد که حزب الله حالا با بیش از 100 هزار موشک، پول بیشتری که از ایران دریافت می کند، تسلیحات پیشرفته و پشتیبانی فنی چه می تواند بکند. حزب الله ، که مثل همیشه خود را به نابودی اسرائیل متعهد می داند، آشکارا به دنبال از کار انداختن سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل است که با پشتیبانی آمریکا مستقر شده است. 

وی در ادامه مدعی شد: اما تهدید حزب الله-ایران فقط متوجه اسرائیل نیست. شاید آمریکایی ها فراموش کرده باشند که تا قبل از 11 سپتامبر 2001 حزب الله بیش از هر سازمان تروریستی دیگری آمریکایی ها را کشته بود. اخیرا ما شاهد بوده ایم که الگوی حزب الله با راهنمایی و هدایت ایران در حال گسترش به کل منطقه است. ائتلاف حزب الله-ایران در سوریه فعال است. در همین حال، ایران در حال کمک در عراق است و از حوثیها(انصارالله) که اخیرا دولت دوست آمریکا در یمن را سرنگون کردند پشتیبانی می کند. 

وی ادامه داد:  اوباما برای جلوگیری از تحقق این سناریوی وحشتناک باید فورا راهبرد خود را در برابر ایران-حزب الله مورد بازبینی و تجدید نظر قرار دهد. اولا، دولت نباید به یک توافق بد در مذاکرات هسته ای تن دهد. هر گونه توافقی که به طور موثر ظرفیت و توانایی ایران را برای تولید سلاح هسته ای برنچیند، یک پیروزی برای حزب الله است.  ثانیا، رئیس جمهور آمریکا می‌توانست از قانون جلوگیری از تامین مالی بین المللی حزب الله حمایت کند. این قانون ، که به زودی به صحن کنگره می رسد، تحریم های تازه ای را علیه هرگونه تجارتی که فعالیت های حزب الله را تسهیل کند ، وضع می کند. و در آخر، رئیس جمهور آمریکا باید با شفافیت سیاستی را اعلام و اجرا کند که از طریق حمایت از آن دسته از شرکای عرب که بیش از همه تهران آنها را تضعیف می کند، نفوذ حزب الله و ایران را در سرتاسر منطقه خنثی کند. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار