محقق ارشد بنیاد واشنگتن: در پی براندازی نظام ایران باشید!

تحلیلگر ارشد اندیشکده بنیاد واشنگتن، در یادداشتی اعلام کرد ایران در صدد صدور انقلاب خود به دیگر کشورها است و خواستار براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا شد.

محقق ارشد بنیاد واشنگتن: در پی براندازی نظام ایران باشیدبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "ریموند تانتر" تحلیلگر ارشد مسائل ایران در اندیشکده بنیاد واشنگتن از مقامات آمریکایی خواست به دنبال براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران باشند.

این عضو اندیشکده آمریکایی در یادداشتی در پایگاه فارن پالیسی نوشت: "فشار کنگره برای ممانعت از توافق بد در مذاکرات هسته‌ای تهران و واشنگتن به همراه شکست مورد انتظار مذاکرات می‌تواند سبب تشدید فشار کنگره بر کاخ سفید برای معکوس کردن اجماع بین‌المللی شود تا هیچ حقی برای غنی سازی اورانیوم در  ایران وجود نداشته و زمان کریز هسته‌ای به صفر کاهش یابد".

وی افزود: "در جولای 2014 هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق تاکید کرد که دادن اجازه به ایران برای داشتن هرگونه غنی سازی،‌ سبب مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه خواهد شد؛ اظهاراتی که نشان داد او از گزینه غنی سازی در حد صفر حمایت می‌کند".

وی در ادامه نوشت:"همچنین به طور کلی حمایت رو به افزایشی برای اقدامات سخت علیه ایران وجود دارد."

وی در این خصوص گفت: "از جمله این موضوعات، ایجاد محدودیتها در توان موشکی بالستیک ایران و همکاری و سازش صفر واشنگتن با تهران در جنگ با داعش است".

این تحلیلگر آمریکایی ادامه داد: "رسانه‌های جریان غالب همچنان در حال افشا و نمایان کردن امتیازات دولت به ایران ادامه خواهند داد. در چارچوب فشار قوی کنگره انتظار حمایت بیشتر از ایده "تغییر نظام از درون" را داشته باشید."

وی در ادامه ادعا می‌کند که ایران از اقدامات تروریستی حمایت و به منظور بی ثبات سازی دیگر کشورها سلاح ارسال می‌کند و درصدد کسب قدرت در دیگر کشورها است.

وی همچنین هشدار دادکه ایران به دنبال صدور انقلاب خود به دیگر کشورها است.

وی در این یادداشت نوشت: محققان و سیاستگذاران بیش از پیش در حال توجه بیشتر به موضوع تغییر رژیم از درون توسط مخالفان ایران هستند تا مانع انتخاب از بین بمباران ایران و زندگی با ایران مجهز به سلاح هسته‌ای هستند. ایوان ساشا شیهان متخصص در دانشگاه بالتیمور از این رویکرد انقلاب نرم و اجرای آن در ایران سخن گفته است.

این تحلیل‌گر از تغییر مواضع آمریکا و کشورهای بزرگ از ابتدای مذاکرات با ایران در سال‌‌های ابتدایی هزاره سوم انتقاد و تصریح کرد: "موضع و رویکرد ایران در گرفتن "حق غنی‌سازی" موفق بوده است".

وی در این یادداشت همچنین مدعی شد: "نیازی به همکاری با ایران علیه داعش نیست چرا که این موضوع نسخه‌ای برای گسترش ایده‌های انقلابیگری تهران در عراق و سوریه است. "

وی افزود:" به جای آنکه از بین بمباران ایران و زندگی با ایران مجهز به سلاح اتمی یکی را انتخاب کنیم،‌ راه سومی وجود دارد و آن: تشویق به انقلاب نرم در ایران  است".




انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، نظام ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
غلطای زیادی کرده
آخرین اخبار