کاهش واردات نفت شرکت اسار هند از ایران در ماه ژانویه

در پی درخواست وزارت نفت هند از پالایشگا‌ه‌های هندی مبنی بر کاهش واردات از ایران، شرکت اسار هند واردات نفت خود از تهران را بیش از 38 درصد کاهش داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت "اسار" هند در ماه ژانویه به نسبت ماه پیش از آن 38.5 درصد کمتر نفت از ایران وارد کرده است.

در پی درخواست وزارت نفت هند از پالایشگاه‌های این کشور برای حفظ خرید نفت خود از ایران را در سطح سال گذشته و مطابق با پارامترهای توافق موقت هسته‌ای، شرکت اسار هند میزان محموله‌های وارداتی از ایران را محدود کرد.

بر اساس این آمار، مجموع محموله‌های خریداری شده نفتی اسار از تهراناز ابتدای آوریل 2014  حدود 27 درصد افزایش یافته و به حدود 4.9 میلیون تن برابر با 116 هزار بشکه در روز رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است هند در ماه ژانویه حدود 273 هزار و 500 بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده است که کاهش حدود 21.5 درصدی را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد. این واردات حدود یک سوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است.

شرکت پالایشگاهی اسار هند در ماه ژانویه از تهران 107 هزار و 700 بشکه نفت وارد کرده است. این رقم برای مدت مشابه سال گذشته 141 هزار و 900 بشکه در روز بوده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، هند ، ایران ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار