حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد در مرکز آموزش حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی ارتش عنوان کرد

ارتباط "ابوبکر البغدادی" با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا/ عضویت چندین هزار اروپایی در گروه‌های تکفیری

دوره آشنایی با گروه‌های تکفیری و عرفان‌های نوظهور در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با حضور کارشناس مذهبی و سیاسی برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، دوره آشنایی با گروه‌های تکفیری و عرفان‌های نوظهور در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد کارشناس مذهبی و سیاسی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل گروه‌های تکفیری در منطقه گفت: آمریکا و غرب در صدد به وجود آوردن خاورمیانه جدید بوده‌اند، به همین دلیل سرویس‌های اطلاعاتی غرب به دنبال ناامن کردن منطقه هستند و به تبع آن به طور غیر مستقیم گروه‌های شبه نظامی را مسلح کرده و به جان مردم بی‌دفاع منطقه می‌اندازند.

وی افزود: برای مثال در جنگ عراق و آمریکا گروهی به سرکردگی "ابومصعب زرقاوی" تشکیل شد، زرقاوی که از نظریه‌پردازان القاعده بود، برای اولین بار از سوی رسانه‌های آمریکا بزرگ جلوه داده شد و به طور غیر مستقیم نیز از آمریکا تغذیه می‌شد. نمونه دیگر "ابوبکر البغدادی" که از سرکردگان اولیه تروریست‌ها در عراق از دیگر افرادی بود که در سال‌های 2006 تا 2010 میلادی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در ارتباط بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد با اشاره به ادعاهای دروغین این گروه‌ها ادامه داد: اگر واقعاً این گروه‌ها به فکر اسلام و مسلمین بودند در قضایای جنگ غزه که در سال گذشته اتفاق افتاد ساکت ننشسته و از خود عکس‌العملی نشان می‌دادند.

وی در پایان حمایت غرب از گروه‌های تکفیری را صد در صدی دانست و خاطر نشان کرد: غربی‌ها نفت این گروه‌ها را می‌خرند، اموال آن‌ها را در بانک‌های خود نگه می‌دارند، حمایت رسانه‌ای از آنان می‌کنند و چندین هزار نیروی اروپایی عضو این گروه‌ها هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار