معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات:

درصدد کاهش قیمت تمام شده خدمات میزبانی در داخل کشور هستیم

انصاری گفت: درصددیم با حمایت از دیتا سنتر‌ها که جزو حلقه‌های زنجیره ارزش در شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شوند، قیمت تمام شده خدمات میزبانی را در داخل کشور کاهش دهیم.

مهندس علی اصغر انصاری معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت استقلال در فضای سایبر و ارایه خدمات متناسب با فرهنگ بومی، حمایت از ابزار‌ها و محصولات بومی وارائه دهندگان خدمات زیرساختی و محتوایی ایرانی با رعایت ملاحظات فرهنگی و اجتماعی است. 

وی افزود: در حال حاضر درصددیم با حمایت از دیتا سنتر‌ها که جزو حلقه‌های زنجیره ارزش در شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شوند، قیمت تمام شده خدمات میزبانی را در داخل کشور کاهش دهیم تا این مراکز بتوانند از این طریق به عرضه خدمات با قیمت تمام شده کمتر مبادرت ورزند. 

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از هزینه تمام شده دیتا سنترهای داخلی را پهنای باند تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم تا با کاهش این بخش از هزینه‌ها، از مراکز داده که یکی از هزینه بر‌ترین حلقه‌های زنجیره ارزش را تشکیل می‌دهند حمایت کنیم. 

انصاری درخصوص فعالیت حمایتی انجام شده در این راستا اظهار داشت: اعطای وام از محل وجوه اداره شده، از جمله اقدامات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که شرکت‌های واجد شرایط ضمن ثبت نام از طریق سایت www. ict. gov و پس از تایید کارگروه تخصصی تولیدوتوسعه محتوا، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار