با شروع لیگ حرفه ای بسکتبال؛

بی علاقگی منتقدان اصلی لیگ ملی به جذب یار خارجی

در حالی که اکثر تیم های سوپرلیگ بسکتبال شروع به جذب یار خارجی برای لیگ حرفه ای کرده اند، منتقدان اصلی لیگ ملی و منع حضور بازیکنان خارجی، علاقه ای به جذب بازیکن خارجی در لیگ حرفه ای نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بسکتبال ایران منتقدان زیادی دارد که لزوما در صف رسانه ها نیستند. تمام تصمیمات ریز و درشت بسکتبال به خوبی زیر ذره بین قرار می گیرد و نقد می شود. این اتفاق در سطح خبرنگاران، بازیکنان، مربیان و عوامل بالاتر باشگاه ها رخ می دهد و جالب اینجا است که گاهی برخی موارد انتقادی در عمل نقض می شوند.

در حالی که لیگ ملی با قانون منع حضور بازیکنان خارجی با انتقادات شدیدی مواجه شد، انتظار می رفت تیم های ناراضی بلافاصله تا شروع لیگ حرفه ای بازیکنان خارجی قدرتمندی را به ترکیب خود اضافه کنند. به خصوص با توجه به فرمت جدید لیگ که نتایج دور مقدماتی به طور مستقیم در مرحله پلی آف و فینال به حساب می آیند.

اما نکته جالب اینجا است که اصلی ترین منتقدان لیگ ملی هنوز اقدام به جذب یار خارجی نکرده اند و حتی احتمالا تا پایان دور رفت هم با نفرات داخلی مسابقات را به سر می برند.

تیم های مهرام و پتروشیمی که بیشترین منتقدان به لیگ ملی را در مجموعه خود داشتند، بیشتر از یاران خارجی به دنبال جذب بازیکنان ایرانی از بین سهمیه های ملی هستند که جایگزین یار خارجی می شوند. این دو تیم علاقه ای به جذب بازیکنان غیر ایرانی نشان نمی دهند.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام که پیش از این اعتقاد داشت "بازیکنان خارجی می آیند و بسکتبال کشور رشد می کند." در جدیدترین مصاحبه خود تاکید کرده است که مهرام بدون خارجی هم می تواند قهرمان لیگ ملی شود.

وی در مصاحبه با ایسنا تاکید کرد: " تصمیم مدیران باشگاه تا همین لحظه عدم جذب بازیکن خارجی برای تیم بوده است. خوشبختانه بازیکنان به خودباوری و حرفه ای گری رسیده اند که بتوانند با همین شرایط قهرمان شوند."

یاوری: ما فقط به روند کار اعتراض داشتیم

از طرفی یاوری مدیرعامل باشگاه پتروشیمی هم با تاکید بر اینکه عجله ای برای جذب بازیکن خارجی ندارند، توضیح داد:" هیچ وقت صحبت های شخص من در این مورد نبوده است که چرا بازیکن خارجی نیست؟ مشکل روند کار بود."

یاوری توضیح داد:" یکی از بحث های ما این بود که چرا تیم های پایین جدول یک ماه از روند مسابقه خارج می شوند و ایراد دوم این بود که هیچ کاری به تیم ها نداشتند و یک هفته به شروع مسابقات ورود یار خارجی ممنوع اعلام شد. ما به این موضوع اعتراض داشتیم چون اگر مثل سال قبل که با اسپنسر زودتر قرارداد بسته بودیم، بازیکن خارجی گرفته بودیم که پول مملکت با این قانون به هدر رفته بود."

یاوری انتقاد دیگر را هم به همه جانبه نبودن توسعه می داند و می گوید:" می خواستیم جوان ایرانی را تقویت کنیم که به نفع تیم ملی باشد در حالی که خود تیم ملی سرمربی ندارد و وضعیت مشخص نیست."

گفتنی است به جز دو تیم مهرام و پتروشیمی سایر تیم ها بازیکن خارجی خود را تا پایان هفته اول مشخص کردند و یا به دنبال کارهای ورودی بازیکنان جدید هستند.

تنها تیم هفت الماس قزوین که در لیگ ملی چهارم شد، از گرفتن بازیکن خارجی منصرف شده است و قصد اختصاص بودجه بازیکنان خارجی به پاداش بازیکنان ایرانی را دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازیکن ، منتقدان ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار