یک تشکر معمولی هم از ما نشد؛

اسلامی: بعد از لیگ ملی قلبمان شکست/ فدراسیون با تعلل در حق یک جوان خیانت کرد

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین از رفتار فدراسیون بسکتبال بعد از لیگ ملی ناراحت شده و می گوید: بعد از لیگ ملی حتی کاپیتان ما را هم به مراسم تجلیل دعوت نکردند.

محمدرضا اسلامی که بعد از لیگ ملی مانند اعضا تیم دانشگاه آزاد از فدراسیون بسکتبال دلخور است در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ابتدا از آخرین وضعیت تیم خود توضیح داد: ما یک ماه درگیر پلی آف بودیم اما بعد از آن بازیکنان تیم حتی بهتر از پیش فصل و جریان لیگ ملی به تمرینات خود ادامه دادند. مصدومان تیم به جز طاهرخانی و رضایی رسیده اند. این دو نفر هم با توجه به شکستگی لگن و مصدومیت کمر به این فصل نمی رسند.

وی ادامه داد: انگیره ما این است که کار بزرگ لیگ ملی را در لیگ حرفه ای تکرار کنیم. به خصوص که در این مقطع همه دو بازیکن خارجی با تجربه از اروپا یا با تجربه المپیک و جهانی جذب کرده اند، فرصت خوبی برای جوانان ما است که توانمندی خود را محک بزنند.

اسلامی تاکید کرد که هزینه بازیکنان خارجی تیم را به عنوان پاداش برای بازیکنان ایرانی در نظر می گیرند. این پاداش ها در صورت پیروزی مقابل تیم های خارجی دار به بازیکنان داده می شود.
اسپانسر تیم گلایه دارد
 
اسلامی با اشاره به اینکه هدف تیم از همان ابتدا بدون بحث لیگ ملی یا حرفه ای، قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر بود گفت: چهارمی ما با توجه به بضاعت و هزینه ها چیزی از قهرمانی کم ندارد اما بعد از لیگ ملی قلبمان شکست. اگر مهرام قهرمان شده است، جای تعجبی وجود ندارد یا نتایج پتروشیمی و دانشگاه آزاد عجیب نیست اما چهارم شدن ما با پشت سر گذاشتن پنج تیم خارق العاده بود. در صورتی که متولیان بسکتبال که بسیار هم مدعی دگرگونی در هستند حتی کاپیتان تیم من را در مراسم تجلیل لیگ دعوت نکردند.

وی گفت: من خودم را در این میان در نظر ندارم اما آیا در آن مراسم امکان دعوت از سرپرست، مدیر یا کاپیتان تیم ما نبود که به اندازه 30 ثانیه تشکری عادی به خاطر چهارم شدن از آنها شود؟ اسپانسر من بعد از لیگ ملی به حق گلایه دارد و می گوید چطور شما پدیده لیگ ملی نام برده می شوید اما حتی یک نفر از تیم را به این مراسم دعوت نکردند؟

تشکر هم نشد


وی ادامه داد: ما جوانترین بازیکن لیگ را با 15 سال در تیم خود داشتیم. پدیده ای مثل یوسف وند در تیم ما بود که علیرغم سن کم به کمپ NBA هم دعوت شده است اما به خاطر کوتاهی آقایان به کمپ هم نرفت. وی حتی جزء 20 ورزشکار برتر سال 93 معرفی شد. در دوره های گذشته حداقل تشکری معمولی از ما می شد اما در این دوره هیچ توجهی نشد و من واقعا گله مندم.

اسلامی تاکید کرد: با این کارها انگیزه را در مربیانی مثل من و تیم جوانم کم می کنند. تیم ما با 600 میلیون تومان در لیگ دعوت شد و نتیجه آن می توانست حداقل عکسی یادگاری باشد که در خاطره بازیکنان بماند. البته انگیزه های ما سر جای خود است اما حس و حال از تیم گرفته شده و همه ناراحت شده ایم. خدا کند که برگزاری مراسم تقدیر با هزینه فدراسیون باشد و بحث یک یا دو تیم خاص مطرح نباشد.

100 درصد کم کاری از فدراسیون بود

سرمربی هفت الماس در مورد جریان نرفتن یوسف وند شاگرد خود به کمپ بسکتبال بدون مرز توضیح داد: 100 درصد مشکل یوسف وند از سوی فدراسیون بوده است. دعوتنامه برای حضور وی در کمپ از پنج ماه قبل و زمان محمود مشحون رسیده بود که برخی کارهای مقدماتی آن هم انجام شد. مشحون از فدراسیون رفت و متاسفانه بعد از آن واقعا کم لطفی شد. کاری که هر 10 یا 20 سال اتفاق می افتد و متاسفانه برخی در فدراسیون با کوتاهی و تعلل خود در حق یک جوان خیانت کردند. امیدوارم برای نفرات بعدی این اتفاق نیافتد و برای یوسف وند هم موضوع جبران شود. 

وزارت ورزش مقصر را توبیخ کند

وی گفت: وزارت ورزش باید هر کسی را که علت اصلی کم کاری بوده است توبیخ کند. چون این شانس هر نسل یک بار به بازیکنان رو می کند. از یوسف وند هم خواسته ام که به وزارت ورزش نامه بنویسد تا مشخص شود دلیل تعلل چه بوده است. متاسفانه حتی برخی از زمان کمپ هم اطلاع نداشتند و وقتی کمپ شروع شده بود، مصاحبه کردند که یوسف وند به آمریکا می رود! 

اسلامی اضافه کرد: پیش از این کمپ های بدون مرز سهمیه ای بود اما امسال به نام بازیکنان را دعوت می کردند و شانس بسیار خوبی بود. در این میان مسئول کمپ هم متاثر شد چون در جریان بازی های ما هستند و وضعیت بازیکنان را آنالیز می کنند. اینطور نیست که مانند فدراسیون ایران وقتی کسی زحمت می کشند را نبینند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار