دنیس راس خواستار بازرسی‌های گسترده از تاسیسات هسته‌ای ایران شد

دستيار سابق رئيس جمهور آمریکا پیشنهاد داد تا برای رفع اختلافات موجود در بر سر برنامه هسته‌ای ایران، بازرسی‌هایی از تاسیسات هسته ای ایران صورت گیرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، "دنیس راس" دیپلمات سابق آمریکایی پیشنهاد داده است تا در هر زمان و مکانی بازرسی‌هایی از تاسیسات هسته‌ای ایران صورت گیرد. 

راس روز سه شنبه در کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی در تل آویو پیشنهاد کرد که باید بازرسی‌هایی در هر زمان و مکانی از تاسیسات هسته‌ای ایران در دستور کار قرار گیرد. 

وی اعلام کرد که که پروتکل‌های مختلف و دقیق تری بر اساس تعداد سانتریفیوژهای فعال ایران باید اعمال شود. 

دستیار سابق اوباما گفت که شما باید مطمئن شوید که می‌توانید برنامه‌ای را کنترل کنید که هزار یا دو هزار سانتریفیوژ کمتر از آنچه نیاز است، در اختیار دارد، اگر شما ده‌ها هزار سانتریفیوژ داشته باشید و مجبور باشید با رویکردی کنار بیایید که به شما اجازه دهد که سطح بالایی از اعتماد را داشته باشید که بتوانید کل آن را پوشش دهید. 

راس همچنین گفت:" آمریکا باید قانونی را تصویب کند که بر اساس آن اقدام نظامی علیه ایران درصورت نقض توافق هسته‌ای مجاز باشد. "

دنیس راس افزود: "آمریکا در هر توافقی باید تاوان و عواقب نقض موارد توافقنامه از طرف ایران را به طور صریح مشخص کند."

 وی ادامه داد: تصویب چنین قانونی در آمریکا می‌تواند شیوه‌ای برای پر کردن شکاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر مسئله هسته‌ای ایران باشد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار