مقام سابق صهیونیست خواستار اعتراض صهیونیست ها علیه توافق هسته‌ای ایران شد

یک مقام سابق صهیونیست خواستار اعتراض به صهیونیست‌ها به توافق نامه هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی شد.

مقام سابق صهیونیست خواستار اعتراض صهیونیست ها علیه توافق هسته‌ای ایران شدبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، "یوسف کوپرواسر" ژنرال بازنشسته صهیونیست و مدیر کل سابق وزارت امور راهبردی این رژیم روز گذشته در سخنانی در  در موسسه مطالعات امنیت ملی در تل آویو گفت: اسرائیلی ها باید به خیابان ها  بیایند و در مقابل سفارت آمریکا در تل آویو علیه قرارداد هسته‌ای ایران، اعتراض کنند.

وی  افزود: من این مساله را توضیح خواهم داد که چرا قرارداد با ایران، خطرناک است، و چرا ما باید مانع ایران برای داشتن پتانسیل لازم برای در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای شویم .

وی  ادامه داد: این تلاش و مبارزه نباید به تنهایی از سوی نتانیاهو انجام شود. اسرائیلی‌ها باید اعتراض خود را نشان بدهند. ما باید به سفارت آمریکا در تل آویو برویم و نسبت به این اقدام خطرناک اعتراض کنیم.

کوپرواسر  مدعی شد : دولت اوباما در حال حرکت به سوی یک قرارداد فوق العاده خطرناک است. آمریکا به ایران اجازه داده است تا بیش از 6 هزار سانتریفیوژ داشته باشد. مشکل اصلی تنها تعداد سانتریفیوژها نیست، که باورکردنی نیست و هیچ کس در یک سال گذشته آن را مطرح نکرده بود. مشکل این است که در خصوص 14 هزار سانتریفیوژ دیگری که ایران در اختیار دارد، چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر این سانتریفیوژها به طور کامل از کار نیفتد، آنها می توانند طی چند هفته بار دیگر آنها را به کار بیندازند. چه اتفاقی برای برنامه موشک های بالستیک یا اورانیوم غنی شده ای که ایران ذخیره کرده است یا تحقیقات هسته ای این کشور، خواهد افتاد.

این مقام سابق صهیونیست همچننی گفت: فهرست بلندی از مسائل وجود دارد که ما چیزی درباره آن نمی شنویم. این اشتباه است که این مساله را شخصی کنیم و بگوییم اختلاف نظری بین اوباما و نتانیاهو است. این مساله عمیق تر از آن است و نشانگر اختلاف ساختاری بین نقطه نظر آمریکا و اسرائیل است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار