قزوین؛

کودهای وارداتی و تولیدی شماره ثبت می‌گیرند

بر اساس آیین نامه دفتر ثبت و کنترل کیفیت کشور وپایگاه جامع اطلاعات مواد کودی کشورراه اندازی شد تا واردکنندگان و تولیدکنندگان کود بتوانند با مراجه به آن محصولات خود را به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ کاظم خاوازی افزود: کیفیت کودهای موجود در بازار اعم از کودهای شیمیایی، عالی و زیستی کنترل خواهدشد و تا آبان ماه سال آینده هیچ کودی بدون شماره ثبت نخواهد بود .وی بااشاره به کودهای وارداتی هم گفت: سالیانه 500 هزار تن از طریق بخش دولتی و 600 تا 700 هزار تن از طریق بخش خصوصی کود وارد کشور می‌شود.

خاوازی اولویت برنامه های سال آینده این موسسه را ساماندهی کودها ، تعیین نیاز آبی گیاهان زراعی و باغی کشور و تعیین تناسب اراضی کشور به منظور ایجاد لایه پایه الگوی کشت کشورعنوان کرد.

رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشوریادآور شد : هم اکنون 150نفر به عنوان محقق در 31 مرکز تحقیقاتی این موسسه مشغول فعالیتند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به سیاست های تحقیقات کشور گفت : استفاده از ظرفیت های دانشگاهی ، بخش خصوصی و بین المللی از رویکردهای اصلی تحقیقات کشور است.

طهما سبی با اشاره به گرم شدن کره زمین طی سالهای آینده گفت: در موسسات تحقیقات دارو تلاش می شود تا در بخش گیاهان و هم در بخش دام ، موجودات مقاوم به شرایط موجود و کم آبی مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: 7 تا 8 هزار پروژه تحقیقاتی در بخش کشاورزی در حال اجرا است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان هم از اجرای 2 طرح در قزوین خبر داد وگفت : تبدیل شدن منطقه قزوین به منطقه آزاد تجاری در حوزه کشاورزی و نگاه خاص به مدیریت بهره وری در این حوزه به منظور جذب سرمابه گزاروبهره وری در حوزه کم آبی در حال اجراست.

مهرزاد مستشاری ،راه اندازی سایت تحقیقات طیورصنعتی با بیش از 30 درصد صرفه جویی در مصرف برق و انرژی و راه اندازی اولین سایت تحقیقات صنعتی درحوزه تولید گوسفند از مهمترین کارهای شاخص این موسسه در سال جاری عنوان کرد.

وی همچنین از افتتاح آزمایشگاه تحقیقات کشت بافت در خصوص تولید نهال سالم خبر داد .رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد : استان قزوین دارای 9 ایستگاه تحقیقاتی است که 5 ایستگاه آن در زمینه آبخیزداری فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کود ، وارداتی ، تولیدی ، شماره ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.