آیت‌الله موحدی کرمانی در اختتامیه نوزدهمین اردوی آموزشی اتحادیه جامعه اسلامی؛

مسئولین و مردم به فرعیات دقت نکنند/ "غروب حکومت" در گرو "افول اصول"

امام جمعه موقت تهران، گفت: اگر اصول نظام افول پیدا کند آن حکومت غروب خواهد کرد،‌ مسئولین و مردم به فرعیات دقت نکنند و ناصالحان را در رأس امور قرار ندهند؛ چراکه در این مسیر همه افراد مسئولند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،‌ "آیت‌الله موحدی‌کرمانی" دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت تهران در اختتامیه نوزدهمین اردوی آموزشی اتحادیه جامعه اسلامی که در مشهد در حال برگزاری است، ضمن ابراز خرسندی در جمع دانشجویان، اظهار داشت: انقلابی که در این کشور رخ داد انقلابی بر حق بود چرا که در آن زمان کشور را فساد گرفته بود؛ ایران به اسم کشور اسلامی بوده ولی در هیچ کجایش نه فرهنگ اسلامی نه اقتصاد نه در مسائل گرایش به قانون‌ نه روابط داخلی و خارجی اثری از اسلام نبود.
 
وی تصریح کرد: به همین دلیل امام احساس کردند که باید کشور را از این وضع نجات دهند. این امر خیلی مهم است که امروز همه ما باید دغدغه گسترش اسلام را داشته باشیم.
 
دبیرکل جامعه روحانیت و مدرسین قم با بیان این که خداوند امام را یاری و توانست نهضتی را رقم بزند، اظهار داشت: مبارزه‌ای که امام در آن زمان انجام داد، مبارزه‌ای بود که حتی دانه‌درشتان و نخبگان آن زمان می‌گفتند که تلاش‌های وی به جایی نمی‌رسد چرا که شاه به پشتوانه دولت استکباری و سرسپردگی آنان تحقق این امر کاری محال بود ولی امام خمینی می‌گفتند که ما در مقابل استکبار می‌ایستیم.
 
وی با بیان این که امام در این راه قرص و محکم ایستاد ولی دست از مبارزه برنداشت گفت:‌ این حرکت امام(ره) باید برای ما درس باشد چرا که اگر ما به دنبال انجام وظیفه باشیم کاری به پیروزی و یا ساقط کردن شاه نداریم و تنها در این راه موظفیم که اسلام را پیاده کنیم.
 
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان این که وظیفه داریم که در مقابل ظلم بیاستیم، تصریح کرد: امام حسین‌(ع) هم می‌گفتند مبارزات شما فایده ندارد و شما نمی‌توانید قدرت یزید را از میان بردارید. خیلی‌ها حتی با همین ناامیدی با امام همگام نشدند. زمانی که ولی امر می‌گوید مسیر راه این گونه است باید بدون هیچ حرفی، حرف وی را گوش دهیم.
 
وی با بیان این که نمی‌توان در مقابل مسائل بی‌تفاوت بود، گفت: امام در مقابل شاه و آمریکا ایستاد چرا که می‌خواست فیلم‌های مبتذل و کنسرت‌های خطرناک ریشه‌شان از کشور خشکانده شود حال شما جوانان می‌توانید در هر مقطعی چه در انتخابات و چه در برهه‌های دیگر زمانی وظایف خود را به خوبی انجام دهید.
 
دبیرکل جامعه روحانیت و مدرسین قم بیان داشت: باید در این راه حساب‌شده عمل کرد همین مردم نماینده مجلس‌شان را انتخاب کرده‌اند. نباید نسبت به برخی اخباری که در جوامع می‌شنویم بی‌تفاوت بود.
 
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به نام‌گذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب سال را با اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری می‌کنند یعنی مسئولین کارهایی را برای حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی انجام دهند. جمع متدین، دلسوز و وفادار به قرآن و انقلاب باید قدری در این مسیر سرعت داشته باشند.
 
وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که فرموده بودند "حفظ انقلاب از پیروزی آن مشکل‌تر است"، اظهار داشت: امروز جمعی به نام اصولگرایان حضور دارند؛ ایشان پایبند اصولی هستند که امام علی(ع) در همین راستا می‌فرمایند: اگر اصول نظام افول پیدا کند آن حکومت غروب خواهد کرد،‌ مسئولین و مردم به فرعیات دقت نکنند و ناصالحان را در رأس امور قرار ندهند؛ چراکه در این مسیر همه افراد مسئولند.

موحدی کرمانی پیرامون وظایف مسئولین نیز گفت: مسئولان سعی کنند به موضوع اقتصاد توجه کنند. رهبری حساب‌شده امسال را سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری کرده‌اند. ما باید اقتصادی بودن حکومت را از رهبری یاد بگیریم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پیرامون مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: هیچ آدمی نمی‌تواند در خبرگان بیاید و یک غلط یا توهین در مورد رهبری انجام دهد، چرا که رسوا می‌شود. مجلس خبرگان وظیفه مهمی در خصوص انتخاب رهبری دارد به همین خاطر باید روی این مجلس دقت کرد.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: باید روی هر دو انتخابات کار کنیم تا مجالس خوبی داشته باشیم که این وظیفه مردم است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان پیرامون اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز گفت: نمی‌دانم مسئله اسلامی شدن دانشگاه‌ها به کجا رسیده است اما هرچه هست رضایت رهبری به دست نیامده و به سفارش ایشان عمل نشده است و امروز شما دانشجویان باید این علوم را تغییر دهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار