آیت‌الله موحدی‌کرمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مذاکرات چند مرحله‌ای به بهانه‌جویی‌های غرب امتداد می‌بخشد/ تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره منویات مقام معظم رهبری اتاق فکر تشکیل دهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که مذاکرات چند مرحله‌ای به بهانه‌جویی‌های غرب امتداد می‌بخشد.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران در مورد شرایط یک توافق خوب و جامع بین ایران و گروه 1+5 گفت: بی‌شک رسیدن به یک توافق خوب تمهیدات تخصصی خود را طلب می‌کند.  
 
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که مستمع کنندگان بیانات مقام معظم رهبری در آن جلسه بودند به خوبی بیانات رهبری را شنیدند و از دیدگاه ایشان آگاه شدند.
 
آیت الله موحدی کرمانی متذکر شد: بی‌شک پیاده کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در ادامه روند مذاکرات یک فرآیند فنی بوده و باید مذاکره کنندگان با تشکیل یک اتاق فکر، راهبردهای تحقق منویات معظم له را در مذاکرات مد نظر قرار دهند که این اقدام خود یک اقدام تخصصی است.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به دفع یک جای تحریم‌ها در یک توافق خوب تصریح کرد: طرف غربی بیش از آنکه به منافع ایران بیندیشد به منافع خود فکر می‌کند.
 
وی با اشاره به سایر فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: مقام معظم رهبری به خوبی مشخص کردند که یک توافق چند مرحله‌ای غلط بوده و یک جا باید کلیات و جزییات آن مشخص شود و توافق صورت گیرد در غیر این صورت اگر بنا باشد یک مرحله بر روی کلیات و یک مرحله بر روی جزییات توافق شود طرف غربی به بهانه‌جویی‌های خود مثلا در موضوعات موشک‌های بالستیک و یا حقوق بشر ادامه خواهد داد.  
 
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه متذکر شد: منطق اظهارات مقام معظم رهبری به خوبی شفافیت در مسیر مذاکرات و توافق یک مرحله‌ای را مشخص می‌کند که ان شالله تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران هم این حقیقت را به خوبی درک کرده باشد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: توافق حاصله بین ایران و گروه 1+5  باید در یک مرحله صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار