کمی مراقب باشیم/ دانش آموزان گزینه‌ای آسان برای زورگیران

امروز سارقان به ترفند‌ها و روش‌های مختلف اقدام به سرقت گوشی‌های همراه و اخاذی از مالباختگان می‌کنند .

کمی مراقب باشیم/ دانش آموزان گزینه‌ای آسان برای زورگیران
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، این روزها تلفن همراه جزیی از زندگی ایرانی‌ها شده است و به موازات استفاده از آن، حوادثی که در راستای همراه داشتن این وسیله برای مردم رخ می‌دهد، نیز روبه افزایش است. کم نیستند افرادی که حین صحبت با تلفن همراه طعمه سارقان شده‌اند و حداقل آسیبی که به آنان وارد شده از دست دادن مالشان است .

طی سال های اخیر با افزایش تلفن همراه شاهد رشد سرقت موبایل درشهر تهران هستیم.تلفن همراه جز لوازم گران قیمت وکم حجم به شمارمی رود،به همین دلیل سبب وسوسه سرقت ان ها را به شدت افزایش می دهد.

سرقت های تلفن همراه اصولا به دوگونه ناگوار(خفت گیری و کف زنی)رخ می دهد.خفتگیری در زمان های تاریکی ومحل های خلوت رخ می دهدوسارقان حداقل دونفرهستند که سد راه عابران شده و با تهدید کیف پول،لوازم قیمتی و تلفن همراه را از او می ربایند،اما سرقت کف زنی در ساعات روشن اتفاق می افتد،که سارق معمولا یک نفر دیگر برموتور دارد و شخصی که درحال مکالمه است تلفن را از دستش می قاپند.

ناگفته نماند که گاهی این نوع سرقت ها موجب به خطر افتادن افراد مالباخته و حتی به خاطر اطلاعات و عکس های داخل تلفن همراه ممکن است سارقان اقدام به اخاذی نیز کنند.

چندي قبل زن جواني با مراجعه به كلانتري  اصفهان راز اخاذي‌هاي مرد شياد را فاش كرد و گفت: «حدود 9 ماه قبل كنار خيابان منتظر تاكسي بودم كه مرد موتورسواري كيف دستي حاوي مدارك شخصي و گوشي تلفن همراهم را ربود اما به خاطر اينكه مدارك مهمي در كيفم نبود عليه سارق شكايت نكردم، تا اینکه چند روز پس از سرقت مرد ناشناسي با من تماس گرفت و با تهديد گفت: تمامي عكس‌هاي داخل تلفن همراه را به دست آورده است، بعد هم از من خواست چند ميليون تومان پول به حسابش واريز كنم و گرنه عكس‌هايم را منتشر مي‌كند.

 با شنيدن اين حرف، به خاطر ترس از آبروريزي با زحمت زياد پول را تهيه كرده و آن را به حسابي واريز كردم، قرار بود او پس از دريافت پول، عكس‌ها را باز گرداند اما نه تنها اين كار را نكرد بلكه طي اين مدت در مجموع 18 ميليون تومان از من گرفت.

سرهنگ محسن عقيلي با اشاره به اين خبر گفت: مأموران با تحقيقات سرانجام موفق شدند "محمد" را در حاشيه زاينده رود شناسايي و دستگير كنند،همچنین متهم اظهار داشت که به  خاطر اعتياد شديد به مواد مخدر مجبور به اخاذي از زن جوان و سرقت بوده است.

جالب است بدانید مجرمان با ترفند جدید تماس ضروری اقدام به سرقت میکنند.

مدتی پیش دانش اموزی هنگام برگشت از مدرسه كه در بين راه با مرد جواني كه سوار يك دستگاه موتور سيكلت بود جلويش را گرفت و از خواست تلفن همراهش را به اوبدهد، تا يك تماس فوري بگيرد. دانش اموز که تردید نداشت  مرد جوانی ادعا کرده که سارق نیست و  فقط قصد يك تماس ضروري را دارد، تلفن همراهش را به او سپرد و سارق بدون معطلی گريخت.

اين دانش‌آموز تنها كسي نبود كه گوشي‌اش با اين ترفند سرقت شده بود؛ چرا كه در ادامه دانش‌آموزان ديگري همراه والدين‌شان به كلانتري گاندي رفتند و با اعلام مشخصات جوان موتورسوار اعلام كردند او گوشي تلفن همراه‌شان را سرقت كرده است.

با گذشت چند روز درحالي‌كه تعداد شكات پرونده از 20نفر گذشته بود يكي از افسران تجسس كلانتري به‌طور اتفاقي با موتورسيكلتي كه شبيه به موتورسيكلت متهم تحت تعقيب بود روبه‌رو شد و شماره پلاك آن را يادداشت كرد و درادامه پي بردند مالك موتورسيكلت را به شخص ديگري فروخته است.

اما با اين حال با دنبال كردن سرنخ‌هاي موجود به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد متهم قصد دارد موتورسيكلتش را در مغازه‌اي در ميدان گمرك بفروشد،اما سر انجام با تحقیقات وسرنخ ها این سارق 32ساله را که پيش از 4مرتبه نيز دستگير و زنداني شده است راشناسایی کردند.

سپس سارق اتهامش را پذيرفت و گفت: در اطراف مدرسه‌هاي پسرانه پرسه مي‌زدم و دانش‌آموزاني را كه تلفن همراه داشتند را شناسايي و گوشي‌هاي‌شان را سرقت مي‌كردم.

وي ادامه داد: اول سعي مي‌كردم آنها را فريب دهم تا گوشي‌شان را به من بدهند اما اگر اين ترفندم جواب نمي‌داد با چاقو آنها را تهديد و گوشي‌هاي‌شان را زورگيري مي‌كردم و آنها را به يك مالخر مي‌فروختم.

به گفته سرگرد کلانتری103گاندی باعنوان مجازات این سارق از مردم درخواست کرد:اگرچه پليس هميشه حافظ امنيت شهروندان به‌خصوص دانش‌آموزان است اما لازم است آنها نيز هوشيار باشند و به افراد غريبه به هيچ وجه اعتماد نكنند و وسايل شخصي‌شان را در اختيار آنها نگذارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نگران
۱۲:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
قابل توجه پدر و مادران بی خیال
آخرین اخبار