دانشگاه ماساچوست آمریکا اعلام کرد تصمیم خود را در خصوص متوقف کردن پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های علوم پایه و مهندسی را لغو کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری رویترز، دانشگاهی در آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم خود را در خصوص متوقف کردن پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های علوم پایه و مهندسی بعد از مشورت با مسئولان وزارت امور خارجه و وکلایش لغو کرده است. 
دانشگاه ماساچوست در امهرست اوایل این ماه (فوریه) اعلام کرده بود از پذیرش دانشجویان ایرانی در این رشته‌ها به علت نگرانی از اینکه چنین اقدامی نقض جدی قانون سال ۲۰۱۲ آمریکا محسوب شود خودداری خواهد کرد. 

این قانون، دانشجویان ایرانی را از تحصیل در رشته‌های علوم مرتبط با انرژی هسته‌ای یا تحقیقات مربوط به انرژی در دانشکده‌های آمریکایی محروم می‌کند. 

 «مایکل مالونی» معاون پژوهشی دانشگاه ماساچوست گفت «همواره بر این باور بودیم که نپذیرفتن دانشجویان ایرانی با ارزش‌ها و اصول موسسه ما در تعارض است... اکنون روشن است که بعد از رایزنی‌ها و بررسی‌های بیشتر ما می‌توانیم سیاستی کمتر محدود کننده‌ای در پیش بگیریم». 

دانشگاه ماساچوست اعلام کرد برنامه‌های آموزشی خاصی برای دانشجویان ایرانی تهیه خواهد کرد که تضمین کند قوانین آمریکا را نقض نمی‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو ، ایرانی ، لغو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
مثلا اینکه دانشجویان ایرانی حق استفاده از آزمایشگاه ها را نخواهند داشت
آخرین اخبار