جودو این روزها حال و روز بدی دارد

بعضی از تصمیمات اشتباه باعث افول بیشتر جودو می‌شود

مربیان باشگاهی و حتی ورزشی فروشان هم از وضعیت بحرانی جودو ناراضی هستند.

بعضی از تصمیمات اشتباه باعث افول بیشتر جودو می‌شودبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی جودو کشورمان در حالی تمریناتش را پشت سر می‌گذارند که این روزها حال و روز خوبی ندارد.

تیم ملی جودو در دومین مرحله از اردوهای خود با سرمربی جدیدش به سر می‌برد این درحالی است که در مرحله اول اردوها از 40 جودوکار دعوت شده به اردو فقط 15 نفر به اردو آمدند و نفرات اصلی هم نیازمند و در انتخابی مرحله دوم نیز فقط 30 شرکت کردند که به اذعان پیشکسوتان جودو، پتانسیل جودو ایران همین 30 نفر هستند که روی آن‌ها هم نمی‌توان حساب کرد چون سطح فنی و کیفیتی پایینی دارند که طی اظهارات سرمربی با این نفرات و این وضع نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب داشت و شاید تیم ملی به همین دلایلی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکند.

در مرحله دوم اردوها با بازگشت جواد محجوب به اردو  شاید کمی اوضاع بهتر شده باشد ولی او هم ناراضی است و مربی خصوصی می‌خواهد ولی مهمتر از مربی حریف تمرینی است که او در ایران ندارد وی حتی در یک وزن بالاتر هم در ایران حریفی در حد خود نمی‌بیند.

سعید مولایی هم که یکی از امیدهای جوان و با آتیه جوهر است از وضعیت مالی و پرداخت حقوق ناراضی است البته او حق دارد چون با این حقوقی که فدراسیون به ملی پوشانش می‌دهد آن‌ها دچار روز مرگی هستند و نمی‌توانند امورا نشان بگذارنند، بقیه ملی پوشان هم که در جودو روز دنیا اصلا  نمی‌توان برایشان سطحی در نظر گرفت. در کل اوضاع این ورزش مهم و المپیکی بحرانی و نابسامان است.

این اوضاع بحرانی به باشگاه‌های جودو نیز کشیده شده است و مربیان باشگاهی نیز از این موضوع گلایه مندند و از کم شدن تدریجی تعداد شاگردانشان ناراحت هستند.

این موضوع تا حدی بحرانی شده است که اکثر مغازه‌های ورزشی فروش لباس جودو ندارند و به دلیل استقبال کم تمایلی به آوردن و فروش لباس این ورزش رزمی المپیکی را ندارند و آن‌هایی هم که لباس جودو دارند و می‌فروشند از کم شدن تعداد تقاضا برای خرید لباس جودو ناراضی هستند که با این وضع بای برای آینده جودو در ایران نگران بود.

اینکه بعضی‌ها به تیم ملی دعوت میشوند ولی به اردو نمی‌آیند جای تاسف دارد، این در حالی است که در سال ‌های نه چندان دور جودوکاران برای حضور در تیم ملی و شرکت در اردوها سر و دست می‌شکنند در صورتی که فدراسیون جودو برای پیدا کردن حریف تمرینی برای ملی پوشان از جودو کارانی که دارای کمربند قهوه ای به بالا هستند خواسته تا در اردوها شرکت کنند و حریف تمرینی برای ملی پوشان باشند که اکثر آن‌ها هم به دلیل حرفه ای نبودن و نداشتن آمادگی جسمانی دچار آسیب دیدگی شده و خانه نشین می‌شوند.

حرکت اشتباه فدراسیون استفاده از جودوکاران نوجوان تقریبا آماتور به عنوان حریف تمرینی ملی پوشان است که باعث آسیب دیدگی‌های شدید این نوجوانان در حال رشد و بعضا با استعداد میشود که ممکن است این جودوکاران بعد از رهایی از آسیب دیدگی اصلا جودو را کنار گذاشته و جودو از استعدادی که در آینده شاید بتواند به جودو کمک کند محروم بماند.

امیدواریم مسئولان فدراسیون جودو با تصمیماتی که می گیرند باعث افول بیشتر این ورزش رزمی مهم و المپیکی نشوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار