نگاهی به «مرد پرنده‌ای» مدعی اصلی کسب جایزه بهترین فیلم از آکادمی اسکار

«مرد پرنده‌ای» یا «فضیلت غیر منتظره جهل» ساخته‌ی «آلخاندرو ایناریتو گوانزالو» نامزد جایزه بهترین فیلم از آکادمی اسکار است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ "مرد پرنده‌ای" یا "فضیلت غیر منتظره جهل" کمدی سیاهی است به کارگردانی "آلخاندرو ایناریتو گوانزالو" و با بازی "مایکل کیتن" ،‌"اما استون" و "ادوارد نورتون" که یکی از مدعیان کسب جایزه بهترین فیلم از آکادمی اسکار است.

"مرد پرنده‌ای" داستان زندگی بازیگری هالیوودی را روایت می‌کند که سالها پیش در نقش ابرقهرمانی به شهرت رسیده است و حالا می‌خواهد با اجرای یک تئاتر اقتباسی از "ریموند کارور" در برادوی شهرت از دست رفته‌ی خویش را بازیابد.

"مرد پرنده‌ای" با استقبال منتقدان مواجه شد و از سوی موسسه فیلم آمریکا و هیات ملی بازبینی فیلم، بهترین فیلم سال 2014 نامیده شد.

همچنین منتقدان از اجرای بی‌نظیر "مایکل کیتن" ، "ادوارد نورتون" ، "اما استون" تعریف و تمجید کردند. "مایکل کیتن" توانست جایزه بهترین بازیگر مرد بخش فیلم موزیکال یا کمدی را از هفتاد و دومین جشنواره جوایز گلدن گلوب بگیرد. همچنین "اما استون" و "ادوارد نورتون" در بخش‌های بهترین بازیگر زن و مرد مکمل نامزد دریافت جایزه شده بودند.

"بتسی شارکی" منتقد روزنامه‌ی لس ‌آتجلس تایمز درباره‌ی "مرد پرنده‌ای" نوشت: "نمایش سوررئال کارگردان از دوره‌ی مدرن و ستاره‌های سینما از هر جهت آنقدر زیرکانه است که اگر ضعفی هم دیده شود، جلوی صعود فیلم را نمی‌گیرد و "کیتن" اجرایی واقعی داشته و بدون هیچ زحمتی خیال را به واقعیت و واقعیت را به خیال تبدیل می‌کند؛ "کیتن" را بهتر از این نمی‌توانید تصور کنید.

"مرد پرنده‌ای" در هشتاد و هفتمین آکادمی اسکار نامزد نه جایزه شده که شامل بهترین فیلم، بهترین صداگذاری، بهترین میکس صدا، بهترین فیلم نامه‌ی غیر اقتباسی، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد است.

"اما استون" و "ادوارد نورتون" هم در بخش بازیگر زن و مرد مکمل نامزد دریافت جایزه شده‌اند. همچنین "آلخاندرو ایناریتو گونزالو" در بخش بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه از آکادمی اسکار شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار