رئیس رسانه ملی در دیدار با مراجع تقلید و علما مطرح کرد

برای حفظ جایگاه صداوسیما در سبد رسانه ای مردم توجه به بودجه این سازمان ضروری است

رئیس سازمان صداوسیما با حضور در شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در سفر امروز خود به قم پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضرات آیات مكارم شیرازی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی، نوری همدانی و همچنین تولیت آستان مقدس  حضرت فاطمه معصومه(س)، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، مدیرحوزه های علمیه و دبیر شورای عالی حوزه دیدار و گفتگو كرد.
 
آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار نقش مهم صداوسیما را در افكار عمومی موردتوجه قرار دادند و گفتند: اعتماد مردم مهمترین سرمایه صداوسیما است، از این رو برنامه های رسانه كه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است باید تابع  فرهنگ اسلامی باشد و شرط مهم آن آموزش همه نیروهاست.
 
ایشان با اشاره به  خطر جریان های تكفیری و برنامه اسلام ستیزی و شیعه ستیزی آنها افزودند: افشای این جریان ها باید به طور مستقیم و غیرمستقیم در همه برنامه ها مورد توجه باشد.
 
آیت الله صافی گلپایگانی هم مسئولیت صدا و سیما را در جهت گسترش معارف اسلامی دانستند و گفتند : تعظیم شعائر اسلامی باید همواره در برنامه های رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد.
 
ایشان صداوسیما را رسانه ای عمومی و به منزله مدرسه و دانشگاه برشمردند و افزودند: همه كسانی كه در این رسانه فعالیت می كنند باید به اهمیت كار خود و تاثیر آن در جامعه آگاه  باشند.
 
آیت الله صافی گلپایگانی همچنین بر ترویج حجاب و آثار آن در جامعه تاكید كردند.
 
آیت الله جوادی آملی هم مهمترین پیام صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در همه برنامه ها توجه به مبدا آفرینش و خلقت دانستند و افزودند: ساخت برنامه های عالمانه باعث رشد و آگاهی جامعه می شود.
 
آیت الله جوادی آملی همچنین مردم را ستون و نگهدارنده نظام اسلامی دانستند و گفتند:رسانه باید به این ستون های نظام  توجه جدی داشته باشد.
 
ایشان همچنین بر  لزوم توجه  بیش از پیش به اقامه نماز و ترویج آن در جامعه تاكید كردند.
 
آیت الله نوری همدانی هم وظیفه صداوسیما را معرفی درست و دقیق انقلاب اسلامی و نشان دادن جنایات غرب بیان كردند.

 ایشان همچنین بر ارتباط بیشتر صداوسیما با علما و نخبگان تاكید كردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم در دیدار دكتر سرافراز اعتماد عمومی را سرمایه رسانه ملی ارزیابی كرد و گفت :صدا و سیما باید از این سرمایه در جهت ارتقائ دینی جامعه استفاده كند .
 
همچنین در دیدار دكترسرافراز  با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر تعامل و همكاری حوزه های علمیه با سازمان صدا و سیما  تاكید شد.
 
رئیس رسانه ملی در این دیدار ها ضمن بیان گزارش كاملی از فعالیت های این رسانه در سه ماه گذشته، ساماندهی شبكه های موجود را از مهمترین اقدامات این مدت دانست و گفت: زمینه سازی برای برگزاری پرشورتر اربعین حسینی و برنامه ریزی برای برگزاری باشكوه مراسم 22 بهمن از جمله اقدامات رسانه ملی  در این ایام بوده است.
 
وی رسانه اسلامی با رسالت جهانی را شعار دوره جدید رسانه ملی دانست و با اشاره به تاثیر برنامه های صداوسیما بر تحولات منطقه گفت: همگرایی برای مقابله با حركت شیطانی تروریست های منطقه  نمونه ای موفق از كار رسانه ملی و كشور های دیگر بوده است.
 
رئیس سازمان صدا و سیما، ماموریت اصلی رسانه ملی را ترویج دقیق دین و تقویت معارف دینی و تسری آموزه های دینی بر برنامه های مختلف رسانه ملی برشمرد و با اشاره به  محدودیت بودجه سازمان برای ساخت برنامه فاخر گفت: برخی سریال های ارزشمند دینی آماده تولید است كه به دلیل محدودیت بودجه متوقف مانده است.
 
دکتر سرافراز با اشاره به ایجاد شبكه های مجازی و شبكه های اجتماعی اطلاع رسانی تصریح كرد: برای حفظ جایگاه صداوسیما در سبد رسانه ای مردم توجه به بودجه این سازمان ضروری است.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار