سناتور آمریکایی: اوباما به ظهور داعش کمک کرد/مشکل آمریکا این است که عمدا داعش را نادیده گرفت

اسکات بری، سناتور آمریکایی تاکید کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق به ظهور داعش کمک کرد و حتی به عمد خطر این گروه را نادیده گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز؛ «اسکات بری» سناتور آمریکایی تاکید کرد اوباما راهبردی برای مقابله با گروه داعش ندارد و به عمد خطر داعش را نادیده گرفت.

وی اظهار داشت: نبردهای نظامی بخشی از درگیریها یا راهبرد مقابله با داعش است اما مشکل اصلی این است که آمریکاییها متاسفانه راهبرد اصلی مقابله با داعش را نمی دانند و آنچه ما اکنون شاهد هستیم گسترش روز افزون گروههای تندرو و افراطی است.

وی افزود: مهمتر از هر چیز شناخت دشمن و تشخیص هویت آن است اما مشکل آمریکا این است که عمدا داعش را نادیده گرفت و چشم خود را بر روی اقدامات و اعمال و رفتار آنها بست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نادیده گرفتن خطر داعش از سوی اوباما و متهم کردن وی به خیانت و تعامل با دشمن گفت:«پس از آزادی زندانیان از گوانتانامو و رفتن آنها به کشورها یی نظیر یمن شاهد گسترش خزنده و بی سابقه گروههای تندرو در اروپا، شمال آفریقا و منطقه غرب آسیا هستیم».

این سناتور آمریکایی تصریح کرده است بسیاری از افراد اوباما را مسئول خروج زود هنگام از عراق می دانند و معتقدند این امر به ظهور داعش در کمک کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار