تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۳ هجری شمسی برابر با ۳ جمادی الاول ۱۴۳۶ هجری قمری و ۲۲ فوریه ۲۰۱۵ میلادی است.

تاپ*** تقویم تاریخ در آینه ورزشبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ۴۵ سال پیش در چین روزی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا که در ایالت مرلند برگزار شد، روی امرسون قهرمان شش دوره مسابقات قهرمانی استرالیا و دو دوره مسابقات ویلدندون، پیترکورتیس از انگلستان را با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ شکست داد و به دور بعد صعود کرد.  
 
۴۵ سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و می‌دانی قهرمانی استرالیا در گروه زنان مارین کارد در دو ۱۱۰ متر با مانع با زمان ۱۳ ثانیه و دو دهم ثانیه مسیر مسابقه را دوید و رکورد قبلی جهان را که متعلق به پام کیلبور از استرالیا بود، شکست.  
 
همچنین، ۴۵ سال پیش در چنین روزی مسابقات جام جهانی اسکی به پایان رسید. تیم فرانسه با ۳ مدال طلا، ۵ مدال نقره و دو مدال برنز اول، اتریش با یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز دوم و آمریکا با یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز سوم شد.  
 
۵۸ سال پیش در چنین روزی، مسابقات دو صحرانوردی کشور در شهرستان اصفهان با شرکت ۷۷ دونده از ۱۷ تیم برگزار شد. در این مسابقات تیم تهران با ۸ امتیاز منفی اول، تیم مشهد با ۲۳ امتیاز منفی دوم و تیم اصفهان با ۳۲ امتیاز منفی سوم شد. تیم‌های تبریز، اراک و شیراز به ترتیب چهارم تا ششم شدند.  
 
همچنین، ۵۸ سال پیش در چنین روزی شش نفر از ورزشکاران تیم ملی دو و می‌دانی ایران با نام‌های رحمانی، جلالی، کمانه، پیمانی، آلفرد و فارابی به سرپرستی علی باغبان باشی به پاکستان رفتند و در مسابقات بین المللی پاکستان در لاهور شرکت کردند. این مسابقات با قهرمانی پاکستان به پایان رسید. ایران دوم شد و ترکیه مقام سوم را از آن خود کرد. حسین کمانه در ماده پرش ارتفاع یک متر و نود و سه سانتی متر دوید و رکورد جدیدی برای ایران درآن زمان بدست آورد.  
 
۴۴ سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای شرکت در مسابقات جام تفلیس به گرجستان اعزام شد. اعضای تیم کشیت آزاد ایران عبارت بودند از:  
علی اصغر اسلامی در ۴۸ کیلوگرم
محمد اسدی در ۵۲ کیلوگرم
حسین حیدری در ۵۷ کیلوگرم  
محمدرضا نوایی در ۶۲ کیلوگرم
صحبت الله جعفری در ۶۸ کیلوگرم
منصور برزگر و علی اسماعیل در ۷۴ کیلوگرم
احمد محمدی و رضا حسینی در ۸۲ کیلوگرم
محمد زمانی در ۹۰ کیلوگرم
خیرالله امیری در ۱۰۰ کیلوگرم و مربی تیم آزاد کشتی ایران نیز نبی سروری بود.  
 
۴۳ سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی بوکس تهران به پایان رسید.  
در ۴۸ کیلوگرم اردکانی
در ۵۱ کیلوگرم زرگرآزاد
در ۵۴ کیلوگرم حسین قلیچ خانی
در ۵۷ کیلوگرم محسن قنبری  
در ۶۰ کیلوگرم علی بحری
در ۶۳. ۵ کیلوگرم نوروز عباسی
در ۶۷ کیلوگرم علی اکبر رمضان‌پور
در ۷۱ کیلوگرم عبدالله قاسمی
در ۷۵ کیلوگرم ناصر لطفی و در ۸۱ کیلوگرم روح الله پاک دل اول شد.  
 
همچنین، ۴۳ سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرانوردی نیروهای مسلح ایران به مسافت ۵ کیلومتر در فلکه تهرانپارس برگزار شد. در این مسابقه جعفری با زمان ۱۵ دقیقه و ۲۴ ثانیه و ۵ دهم ثانیه از نیروی هوایی اول شد. ابوذر از ژاندارمری دوم، رضا انتظاری از ژاندارمری سوم و راستین از شهربانی چهارم شد. در رده بندی تیمی: تیم نیروی زمینی با ۵۲ امتیاز اول، تیم شهربانی دوم و ژاندارمری سوم شد.  
 
۴۱ سال پیش در چنین روزی مسابقه دوستانه‌ای بین تیم‌های فوتبال استوابخارست رومانیو تیم صنعت نفت آبادان برگزار شد و تیم استوابخارست موفق شد تیم صنعت نفت را ۲ بر ۱ شکست دهد. در این دیدار جمشید مجری در دقیقه ۲۰ تک گل تیم صنعت نفت را زد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: یکشنبه ، هجری ، شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار