ایلام؛

راهیابی مستند های ایلامی به مرحله نهایی جشنواره بین المللی فیلم های علمی

مستند های در پناه بلوط به کارگردانی مهدی نورمحمدی و حیات در رگ های سرد ساخته فتح الله امیری از تولیدات شبکه استانی ایلام به مرحله نهایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  در این جشنواره 71 فیلم داخلی و 137 فیلم مستند خارجی در بخش های مختلفی به نمایش در می آید که 38 فیلم ایرانی و 68 فیلم خارجی در بخش مسابقه بین الملل به معرض نمایش علاقه مندان گذاشته می شود.

برگزاری کارگاه هایی همچون آشنایی با فیلم صنعتی، ایده پژوهشی برای فیلم مستند و فیلمبرداری آشنایی با شکل های دیجیتال و نشست تخصصی برای یکی از سینماگران فقید فرانسوی و بزرگداشت پروفسور کرم زاده و خانم دکتر پوررضا دو نفر از اساتید علمی دارای جایگاه ویژه در کشور، بزرگداشت حسین صافی بعنوان یکی از سینماگران بزرگ کشور از استان بوشهر از دیگر برنامه های جانبی جشنواره است.

با توجه به اینکه 13 جایزه رسمی در این جشنواره اعطا می شود در نتیجه هر جایزه با توجه به نوع آن و نزدیکی به یکی از مشاهیر ایران، بنام یکی از دانشمندان ایرانی نامگذاری و به برندگان نهایی اهدا می شود.

امیری و نورمحمدی مستند سازمان استان ایلام بعنوان دو چهره شناخته شده دنیای مستند کشور، تاکنون در جشنواره های مختلفی شرکت و عناوین و جوایز متعددی نیز کسب کرده اند.

این دو فیلم ساز با ساخت دو اثر در 2 سال گذشته بعنوان مستند سازان برتر ایران معرفی و موفق به کسب نشان فیروزه ای هفتمین و هشتمین جشنواره سیمنای مستند ایران (سینما حقیقت) شدند.
نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز از سوم تا هشتم اسفند امسال در دانشگاه چمران با شرکت 208 فیلم داخلی و خارجی برگزار می شود.

فیلم مستند در پناه بلوط چالش های زندگی سنجاب ایرانی بومی استان را به زبان تصویر بیان می کند و موضوع مستند حیات در رگ های سرد نیز پیرامون خزندگان استان ایلام است.
 
 
 
 
انتهای پیام/زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.