اهواز؛

شناور بارج دبي در درياچه سد كارون 3

عمليات بازسازي و راه اندازي شناور بارج دبي در درياچه سد كارون 3 با موفقيت به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ شناور بارج دبي كه كار حمل و نقل دريايي روستاهاي سادات و شهپير در درياچه كارون3 را عهده دار بود، مدتي به علت نقص فني از سامانه دريايي خارج شد كه طي عملياتي با نظارت (كارفرما سازمان آب و برق خوزستان) و کارکنان شرکت آستاره انرژي، بازسازي و وارد ترابري حمل و نقل شد.

مجري ترابري دريايي گفت: نبود حوضچه هاي داك و جرثقيل تناژ بالا در منطقه و نيز دشواري مراحل تعمير در درياچه اي باعمق متوسط 90متر، كار را بسيار دشوار مي نمود، كه به مدد پروردگار و تلاش پرسنل خدوم ترابري دريايي، اين مهم به مدت 2 هفته متوالي با موفقيت انجام پذيرفت.

"وحيد دهقاني" افزود: هزينه هاي تعميراتي شناور مذكور حدود 70 ميليون ريال بود كه از محل اعتبارات سد و نيروگاه كارون 3 تامين شد.

وی كاركرد روزانه شناور مذكور را از ساعت 7 بامداد تا 19 به صورت مستمر عنوان و ظرفيت حمل آن را حدود 50 تن بار بيان کرد وادامه داد: این شناور همزمان، توانايي حمل مسافر و ماشين آلات را داراست.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازي دوباره اين بارج كه به همت و پشتيباني معاونت بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان انجام شد، مي تواند بخشي از مشكلات حمل و نقل ترابري دريايي سدكارون3 را برطرف سازد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.