عضو هئیت مدیره جامعه هتلداران کیش:

صنعت هتلداری با ایجاد زیر ساخت های لازم امکان پذیر خواهد بود

توجه کشورها به صنعت گردشگری و درک آنها از اهمیت این صنعت برای درآمد زایی ، به گونه ای است که بسیاری از کشورها به ایجاد زیر ساخت های لازم برای این صنعت روی آورده اند .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد تاوتلی عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران کیش در خصوص هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ، هتلداری و صنایع وابسته گفت :هتلداری یکی از صنایعی است که رشد یافتگی آن موجب فراهم سازی آسایش و رفاه برای گردشگران است که در نهایت به رونق صنعت گردشگری کمک می کند .    

وی تصریح کرد:امروزه صنعتی شدن ، زندگی شهری و شرایط سخت کاری بیش از پیش بر اهمیت سفرهای تفریحی برای عموم  در سراسر جهان افزوده است ، بی شک در این شرایط ،‌گردشگران به دنبال به دست آوردن حداکثر آسایش ، امکانات رفاهی و بهترین وضعیت اسکان در سفر خود هستند .

 وی تصریح کرد : صنعت هتلداری در کشور ما دارای قدمتی دیرینه است و این صنعت باید با قوانین و شرعیات به روز باشد .

 این قوانین را نباید دست و پا گیر تلقی کنیم بلکه می توان در سرو غذا تنوع ایجاد کنیم و از عرقیات و نوشیدنی های سنتی استفاده کنیم ، وغذای ایرانی را ارائه دهیم که برای گردشگران هم جذابیت دارد و هم اینکه آنها به دنبال به دست آوردن تجربه سفر می کنند و ما باید خلاقانه عمل کنیم.

تاوتلی افزود : در عصر حاضر نحوه گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت مردم دچار تغیرو تحول اساسی شده است . اغلب افراد ترجیح می دهند از این فرصت ها استفاده کنند تا هم اوقات خوبی را در کنار خانواده و دوستانشان بگذرانند و هم از اماکن گردشگری داخل و خارج از کشورشان دیدن کنند . به همین دلیل در سال های اخیر گردشگری در سراسر دنیا کاملا توسعه یافته و متحول شده است و این موضوع تاثیر فراوانی بر صنعت هتلداری و نحوه مدیریت مراکز  اقامتی گذاشته است . در صنعت هتلداری باید نیروهای جوان و آموزش دیده ، متخصص گردشگری ، هتلداری و آشنا به اصول (تشریفات هتلی )و مهمان نوازی وارد کار شوند تا بتوان با ایجاد مزیت رقابتی ، رضایت مندی مهمانان را برآورده کرد .

مدیر کل هتل شایگان در ادامه عنوان کرد : خدمات صنعت هتلداری اصلی ترین حلقه توسعه صنعت گردشگری را تشکیل می دهد .

 هتل ها و مراکز اقامتی که شرایط دلخواه را برای گردشگران فراهم می کنند و موجبات رضایت مندی مهمان را مد نظر قرار می دهند می توانند نقش بسیار تاثیر گزاری بر افزایش شمار گردشگران به یک مقصد گردشگری را ایجاد نمایند . گردشگر وقتی  از محل زندگی اصلی خود دور شده است تا از یک منطقه دیگر دیدن کند ،اگر شرایط راحتی و آسایش را برای او فراهم کنیم مطمئنا نه تنها خود این سفر را تکرار می کند بلکه اطرافیان و آشنایان را نیز به دیدن و اقامت از آن منطقه ترغیب می کند .

وی در پایان تاکید کرد : به همین جهت ایجاد زیر ساخت های اقامتی مناسب برای گردشگران و ایجاد شرایط مطلوب یکی از الزام های جذب گردشگر در هر کشور است . به بیان دیگر شمار گردشگران ورودی در گرو تامین تسهیل ها ، ایجاد شرایط لازم برای اقامت و پذیرایی مطلوب و شایسته است ، از این رو بی جهت نیست که سرمایه داران و سرمایه گذاران در کشورهای پیشرفته دنیا به صنعت ساخت ، تجهیز و اداره ی هتل توجه ویژه ای دارند .

 گفتنی است : هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ، هتلداری و صنایع وابسته 5 الی 8 اسفند ماه 1393 در جزیره کیش برگزار می شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار