به علت نصب غیر اصولی دودکش بخاری؛

گاز مونواکسیدکربن، زن و شوهر را به کام مرگ کشاند

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد: به دنبال نصب غیر اصولی دودکش بخاری، یک زن و شوهر اهل روستای تازه کند سراب، جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حبیب حسینقلی‌زاده، گفت: این حادثه ساعت 19:50 شب گذشته توسط همسایه‌های این زن و شوهر، به اپراتوری 115 سراب گزارش شد و طی آن پایگاه سراب به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم اعزام تکنسین‌های پایگاه اورژانس به محل حادثه، چون مدت زمان زیادی از زمان مسمومیت این زن و شوهر می‌گذشت، اقدامات پیش بیمارستانی صورت گرفته مثمرثمر واقع نشد.

وی گفت: نصب غیراصولی دودکش بخاری، علت مرگ زن 57 ساله و مرد 65 ساله گزارش شده است.

حسینقلی‌زاده مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن را یکی از مرگبارترین انواع مسمویت‌ها عنوان و اظهار کرد: تماس طولانی مدت با این گاز به ویژه در کودکان می‌تواند باعث بروز اختلالات رفتاری و کاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان سردرد، گیجی و خواب‌آلودگی را از علائم تماس طولانی با گاز مونواکسیدکربن دانست و گفت: افراد در تماس طولانی با مونواکسید کربن، دچار تهوع، استفراغ و تپش قلب می‌شوند و تماس با مقادیر بالای co می‌تواند سبب کاهش هوشیاری و مرگ شود.

وی با بیان اینکه مونواکسید کربن گازی بی‌رنگ، بی‌بو، بی‌مزه و غیرمحرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های قسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل و ذغال چوب حاصل می‌شود، گفت: در هنگام استفاده از بخاری‌های نفتی و گازی، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، اطمینان از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش‌ها الزامی است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.