نوری در تذکر شفاهی؛

بارندگی اخیر در خوزستان تنها یک مسکن بود/ پدیده ریزگردها باید جدی گرفته شود

نماینده مردم شوش گفت: پدیده شوم ریزگردها زندگی مردم استان خوزستان را مختل کرده است و مردم در خانه‌ها زندانی شده‌اند و صدها هزار نفر زیر این گرد و غبار زنده به گور شده‌اند، با وقوع پدیده ریزگردها به کشاورزی خسارت جبران‌ناپذیری وارد شده و موجب نارضایتی مردم شده است.

بارندگی اخیر در خوزستان تنها یک مسکن بود/ پدیده ریزگردها باید جدی گرفته شود
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید راضی نوری نماینده مردم شوش در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 3 اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: خوزستان قلب تپنده ایران است و بقای حیات یک موجود زنده به قلب تپنده آن وابسته است.
 
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اهتمام دولت برای حل مشکل ریزگردها تشکر کرد و افزود: البته اقدامات صورت گرفته کافی نیست و باید فکری به حال وضعیت مردم خوزستان کنید.
 
وی ادامه داد: پدیده شوم ریزگردها زندگی مردم استان خوزستان را مختل کرده است و مردم در خانه‌ها زندانی شده‌اند و صدها هزار نفر زیر این گرد و غبار زنده به گور شده‌اند، با وقوع پدیده ریزگردها به کشاورزی خسارت جبران‌ناپذیری وارد شده و موجب نارضایتی مردم شده است، اما آیا می‌دانید زندگی،‌ معیشت و سلامت 5 میلیون نفر فدای سیاست سدسازی غیرکارشناسی و سیاست غلط انتقال آب شده است؟‌
 
این نماینده مردم تاکید کرد: این فاجعه زیست‌محیطی باید جدی گرفته شود، بارندگی روزهای اخیر یک مسکن بوده و استان خوزستان همچنان پذیرای این مهمان ناخوانده است.
 
وی با بیان چند پیشنهاد برای مقابله با ریزگردها گفت: تخصیص اعتبارات لازم برای حل معضل گردوغبار، بازنگری مجدد درسدسازی نابه جل و غیر کارشناسانه و جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون، جلوگیری از برداشت آب کشاورزی و صنعتی از آب کارون می‌تواند تا حدی باعث رفع گرد و غبارها شود.
 
نوری ادامه داد: همچنین بنده خواهان رسیدگی به تخلفات مستند منتشر شده از سوی دیوان محاسبات مبنی بر برداشت غیرقانونی از رودخانه کارون هستم.
 
وی در بخش دیگری از تذکر خود بر بیمه کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد اظهار داشت: جبران ضرر و زیان خسارت کشاورزان به دلیل وقوع ریزگردها یک امر ضروری بوده و بنده خواهان رسیدگی دولت هستم، همچنین لحاظ کردن بدی آب و هوا برای کارگران و کارمندان استان خوزستان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار