با موافقت نمایندگان؛‌

استخراج کنندگان معادن موظف به پرداخت بهره مالکانه شدند

با تصویب مجلس کلیه استخراج کنندگان معادن موظف به پرداخت بهره مالکانه شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه 5 اسفند در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 بند الحاقی تبصره 10 را که پیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده بودند به تصویب رساندند.  
 
براین اساس؛ کلیه استخراج کنندگان معادن موظفند بابت استخراج انفال متناسب با ارزش افزوده ناشی از استخراج معادن بهره مالکانه بهره‌برداری پرداخت کنند. سازمان نوسازی و توسعه صنایع و معادن ایران پس از وصول حق پروانه بهره‌برداری موضوع تبصره از مجموع وصول دریافت حقوق دولتی معادن به تناسب به ردیف 130408 باقی مانده را به ردیف 130419 واریز کند.  
 
هم چنین نمایندگان در ادامه رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 بند "ب" تبصره 10 این ماده واحده لایحه را به تصویب رساندند.  
 
در اجرای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و با عنایت به لغو قانون انحصار دولتی دخانیات مصوب ۲۹/۱۲/۱۳۰۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است نسبت به وصول خالص هرگونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت تمام ‌نگاشت (هولوگرام) و سایر حقوق انحصار محصولات دخانی پس از تاریخ «مصوبه واگذاری سهام شرکت مزبور بابت رد دیون صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد» براساس گزارش حسابرس اقدام و وجوه مزبور را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۱ جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.
 
معادل چهل ‌درصد (۴۰%) از وجوه واریزی از محل ردیف ۱۰۱-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون به وزارتخانه مزبور و وزارت ورزش و جوانان اختصاص می‌یابد تا پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صرف ساماندهی و ایفای وظایف حاکمیتی در امور دخانی و نیز تقویت منابع صندوق‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن و تکمیل سالن‌های ورزش شود.  
 
همچنین تا شفاف‌سازی وظایف حاکمیتی و حقوق دولتی در حوزه محصولات دخانی در تطبیق با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوز‌ها و هرگونه حقوق دولتی دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی را طی سال ۱۳۹۴ به ردیف درآمدی فوق واریز نماید.  

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار