خط کشتيرانی گردشگری باکو - انزلی راه اندازی می‌شود

مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلي در ديدار با رئيس سازمان بنادر و دريانوردي جمهوري آذربايجان گفت: خط کشتيراني گردشگري باکو -انزلي با خريد کشتي هاي جديد کشتيراني درياي خزر به عنوان بزرگترين شرکت کشتيراني ايراني در خزر راه اندازي مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، رضا مسرور در ديدار با رئيس سازمان بنادر و دريانوردي جمهوري اذربايجان درباره راهکارهاي توسعه همکاريهاي دريايي دو جانبه در درياي خزر گفتگو کرد.

در اين جلسه که معاون وزير راه و شهرسازي، مديران ارشد بنادر و دريانوردي گيلان، کشتيراني درياي خزر، و گمرکات استان نيز حضور داشتند، مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلي با بيان اينکه هم اکنون ده درصد از حجم مبادلات خارجي اين منطقه با جمهوري آذربايجان صورت مي گيرد که قابل توسعه است ، اظهار داشت: در محدوده منطقه آزاد انزلي بزرگترين بندر ايران در درياي خزر در حال فعاليت هستيم و در حال احداث مجتمع بندري کاسپين هستيم و با توجه به مزايا و معافيتهاي قانوني که براي فعالان اقتصادي -تجاري در اين منطقه اعمال مي شود و به دنبال گسترش همکاريهاي فرامنطقه اي با دولتهاي همسايه در خزر هستيم که حضور مديران ارشد حوزه هاي دريانوردي ،اقتصاد و کشتيراني در اين هيأت، براي پيگيري تحقق اين امر است.

وي تسريع در روند پهلو گيري و تخليه و بارگيري کشتي هاي دو کشور در بنادر يکديگر را موجب تسريع در مبادله کالا ارزيابي کرد و خواستار تسريع و لحاظ اولويت براي خدمات رساني به کشتي هاي ايراني در بندر باکو شد.

مسرور گفت : رويکرد سازمان منطقه آزاد انزلي برطرف کردن مشکلات سرمايه گذاران کشورهاي حاشيه خزر ، با توجه ويژه به فعالان اقتصادي جمهوري آذربايجان است.

مسرور خواستار همکاري مشترک با سازمان دريانوردي جمهوري آذربايجان در تعميرات کشتي ها در خزر شد و اضافه کرد: با توجه به توانمنديهاي گيلان در توليدات فرآورده هاي کشاورزي و بازار مصرف خوبي که در جمهوري آذربايجان وجود دارد، ظرفيتهاي کانتينرهاي يخچالي خود را افزايش داده ايم تا قابليت مبادلات صادرات محصولات کشاورزي از ايران به کشور شما و ساير کشورهاي حوزه خزر افزايش يابد و براي تأمين بخشي از نيازهاي کشاورزي شما آمادگي کامل را داريم.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلي با بيان اينکه تا سال آينده با خريد کشتي هاي تجاري جديد، کشتيراني درياي خزر به عنوان بزرگترين شرکت کشتيراني ايراني در درياي خزر خط کشتيراني گردشگري باکو -انزلي را راه اندازي مي کند، افزود: هدف ما از اين سفر دو روزه گسترش عملي مبادلات دو کشور با بهره گيري از ظرفيتهاي منطقه آزاد انزلي و استان گيلان است.

قدرت قربان اف رئيس سازمان دريانوردي و بنادر جمهوري آذربايجان نيز با بيان اينکه شاهد همکاريهاي مناسبي ميان بنادر دو کشور هستيم و ظرفيت هاي خوبي براي افزايش اين روابط وجود دارد ، اضافه کرد : آمادگي خود را براي از سرگيري خط کشتيراني گردشگري ميان دو بندر باکو و بندر انزلي اعلام مي کنيم و جهت تسهيل در نوبت دهي کشتيهاي ايراني در بنادر کشور آذريابجان آمادگي همکاري را داريم.

وي افزود: در بندر جديد باکو ظرفيتهاي مناسبي براي نگهداري کالاهاي فاسدشدني فراهم  است و از توسعه همکاريها در زمينه تعمير کشتي استقبال مي کنيم.

سيدعلي نعيمي مدير کل بنادر و دريانوردي استان گيلان نيز با بيان اينکه از توسعه ظرفيت بنادر آذربايجان استقبال مي کنيم خواستار استفاده بنادر دو کشور از ظرفيت هاي يکديگر شد و افزود: براي تبادل دانش فني و گسترش همکاريها دريايي علاقه مندي لازم بين دو کشور و دو ملت وجود دارد و با توجه افزايش ظرفيت بنادر ايران و زيرساخت هايي که در اين بنادر ايجاد شده، آمادگي لازم را توسعه مراودات تجاري و گردشگري داريم.

علي اکبر غنجي مديرعامل شرکت کشتيراني درياي خزر نيز به بيان توانمنديها و ظرفيتهاي موجود و برنامه توسعه اين شرکت به عنوان بزرگترين ناوگان کشتيراني خزر پرداخت و آمادگي خود را براي توسعه همکاريها در زمينه هاي ترانزيت ،حمل نقل گردشگري دريايي و ايمني دريانوردي اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار