در صحن علنی صورت گرفت؛‌

مخالفت مجلس با قطع برق ادارات و کارخانجات در ساعات اوج مصرف

نمایندگان مردم در خانه ملت با قطع برق در ادارات، کارخانجات و چاه‌های آب کشاورزی در ساعات اوج مصرف به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،  نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 اسفند) مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 94 کل کشور، با بند الحاقی 4 تبصره 2 ماده واحده این لایحه مخالفت کردند.

در جریان رسیدگی به این بند حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 52 این قانون گفت: محتوای این بند بودجه‌ای نیست و موضوع کاهش مصرف برق باید در قانون برنامه تنظیم شود.

محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، اخطار این نماینده را وارد دانست و آن را به رأی گذاشت. نمایندگان نیز با 121 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن این اخطار را وارد دانستند و بند الحاقی 4 تبصره 2 از لایحه بودجه سال آینده کل کشور حذف شد.

در این بند الحاقی حذف شده آمده بود؛ به منظور افزایش امنیت و قابلیت اطمینان تأمین برق کشور در ساعات اوج مصرف، وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند که کلیه ساختمان‌های اداری و عمومی، صنایع و کارخانجات صنعتی و چاههای آب کشاورزی، حداقل به میزان سیصد ساعت در طی سال مصرف برق خود را بر اساس برنامه زمان‌بندی به مقداری که توسط شرکت توانیر تعیین می گردد، کاهش دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صحن ، علنی ، بودجه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار