«علی غفاری» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

«چهارشنبه 19 اردیبهشت» پدیده سال سینماست/ به گیشه سال 94 خوشبین نیستم / مسئولان سینمایی خواب هستند

کارگردان سینما با تمجید از کارگردانی «وحید جلیلوند» فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» را پدیده سال سینما دانست.

«علی غفاری» کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: از بین فیلم‌های جشنواره‌ امسال به جزء چند اثر بقیه موفقیت چندانی نداشتند. 
 
وی افزود: فیلم‌های «رخ دیوانه» (ابوالحسن داوودی)، «عصر یخبندان» (مصطفی کیایی) و «چهارشنبه  19 اردیبهشت» (وحید جلیلوند) فیلم‌های خوبی بودند؛ وحید جلیلوند فیلم خوبی به جشنواره داده بود و به نظر من پدیده سال سینما فیلم «چهارشنبه  19 اردیبهشت» خواهد بود. 
 
غفاری هم چنین اظهار داشت: به طور کل نسبت به گیشه سال آینده خوشبین نیستم. 
 
وی با اشاره به اثرات فیلم‌های هالیوودی در جامعه گفت: هالیوود کار خود را انجام می‌دهد و در کارش موفق است،چون یک جریان قدرتمند پشتیبان سینمای هالیوود و فیلمسازان است. چیزی که در سینمای ما وجود ندارد. 
 
کارگردان «استرداد» بیان کرد: مسئولان سینمایی ما خواب هستند و فیلمسازان ما حامی و پشتوانه ندارند. فیلمسازان هالیوودی از پشتیبانی و حمایت سیاستگذاران و مسئولان سینمائی برخوردارند و در مقابل فیلمسازان ما را هیچ کسی حمایت نمی‌کند. 
 
وی عنوان کرد: هالیوود تخت گاز به جلو می‌رود و تأثیرات مورد نظر شما را هم بر جوانان خودش و هم به جوانان ما می‌گذارد و مسئولان ما در این جا به خواب رفته‌اند. 
 
غفاری با اشاره به اینکه بیان مشکلات و نقد عملکرد مسئولان سینما سودی ندارد، تصریح کرد: در سینمای ما اصلا هدفی وجود ندارد، معلوم نیست جریان فرهنگی کشور ما به کدام سو می‌رود و هدف چیست؟ ما سالها این حرفها را زده‌ایم و هیچ سودی نداشت و اوضاع همان است که بود. 
 
وی در پایان بیان کرد: فیلمسازان ما فارغ از این مشکلات در سینما باید فیلم‌های خوب بسازند و به سینما عرضه کنند. فیلم خوب دیده می‌شود و مردم را جذب می‌کند. 


انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.