دکتر روحانی در پیامی به کنگره بزرگداشت شهدای شهرستان سرخه:

تجلیل از حماسه تاریخ ساز هشت سال دفاع مقدس، بنیاد سربلندی ما است

رییس جمهوری در پیامی به کنگره بزرگداشت شهدای شهرستان سرخه در استان سمنان تصریح کرد: تجلیل از حماسه تاریخ ساز هشت سال دفاع مقدس و بازآفرینی و یادآوری خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اسوه‌های میادین فداکاری و جانبازی، بنیاد سربلندی ما است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛رییس جمهوری در پیامی به کنگره بزرگداشت شهدای شهرستان سرخه در استان سمنان تصریح کرد: تجلیل از حماسه تاریخ ساز هشت سال دفاع مقدس و بازآفرینی و یادآوری خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اسوه‌های میادین فداکاری و جانبازی، بنیاد سربلندی ما است.
 
متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سلام به محضر پرفیض شهدا و خیرمقدم به جانبازان، آزادگان، خانواده بزرگ ایثارگران و شهروندان شهیدپرور شهرستان سرخه که با صفای باطن و دل‌های سرشار از اشتیاق به قرب الی‌الله، در این مکان مقدس گردهم آمدند تا میثاقی دیگری را با شجرۀ طیبۀ ایثار و شهادت،میزبانی ‌کنند.
با الهام از این بیان درخشان مقام معظم رهبری که فرمودند: «پیكر مطهر و معطر شهیدان هر جا آرام گیرد، یاد مبارك و آرامبخش و بهجت‌انگیز خود را در فضا می‌پراكند و صفا و معنویت می‌آفریند»؛ بی‌شک گلزار شهدای سرخه که پیکر مطهر جمعی از شهدای دلاور و خوشه‌ای از خرمن ستارگان هشت سال دفاع مقدس ایران عزیز را در خود جای داده است، جلوه ای از باغ رضوان است که در سایه سار سروهای آزاده و لاله‌های سرخ‌پوش خاطره سرشار از معنویت و عطر لبریز از حماسه و ایثار را در روح‌ها جاری می‌کند.

امروز حتی مخالفان و دشمنان انقلاب اعتراف می‌كنند که زنده نگهداشتن احساسات و عواطف برآمده از فرهنگ گوهربار حماسه‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های ملی ایرانیان در اقصی نقاط این سرزمین پهناور است و تا پاسداشت و پاسداری از این سرمایه لایزال و پایان‌ناپذیر وجود دارد نمی‌توان به ایران و ایرانی نگاهی جز تکریم و عزت و احترام داشت.

از این رو، تجلیل از حماسه تاریخ ساز هشت سال دفاع مقدس و بازآفرینی و یادآوری خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اسوه‌های میادین فداکاری و جانبازی، بنیاد سربلندی ماست. شایسته است در پرتو درخشش این گنجینه غرورآفرین، گسترش فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل کنونی و نسل‌های آینده که روح پویای آرمان‌های انقلاب هستند،همیشه در صدر توجهات ما باشد.

با گرامیداشت این حرکت ارزنده مردم مومن و دلاور شهرستان سرخه و یادآوری این دریافت عارفانه امام خمینی (ره) که در تجلیل مقام شهدا به ما آموحته است «شهدا در قهقهه مستانه‌شان ودر شادی وصولشان، عندربهم یرزقون‌اند.»، از یکایک شرکت کنندکان در این یادمان الهام‌بخش وهمه دست اندرکاران برگزاری این گردهمایی پر برکت که واسطه عطر آفرینی فرهنگ ایثار و شهادت شده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

امیدوارم این اهتمام ویژه، مقبول عنایت پروردگار،الطاف شهدا و بذل توجه خانواده بزرگ ایثارگران و تمامی مردم فداکار این سرزمین شهیدپرور واقع گردد.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار