هاشمی گفت: علی رغم تغییر در پرداخت‌ها، ‌ بیش از هزار تا هزار و 500 نفر، جذب این طرح نشدند. به این معنا که دریافت حقوق بیشتر هم نمی تواند انگیزه ای برای حضور آن ها در این طرح باشد.

دکترسید حسن هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه انتظار داریم پزشکان بیشتری وارد سیستم پزشک خانواده شوند، اظهار داشت: علی رغم تغییر در پرداخت‌ها، ‌ بیش از هزار تا هزار و 500 نفر، جذب این طرح نشدند. به این معنا که دریافت حقوق بیشتر هم نمی‌تواند انگیزه‌ای برای حضور آن ها در این طرح باشد.

وی افزود: شاید این همکاران از ابتدا علایق دیگری داشته و یا تعدادی از آن‌ها در کشور نباشند بنابر این یک آمار کاذب 15 تا 20 هزار نفری دائما در حال تکراراست.

وی ادامه داد :هم اکنون پرداخت ها در برخی استان ها با پرداخت‌های بین المللی رقابت می کند و برخی از استان ها و مناطق محروم همچنان محتاج پزشک عمومی هستند.

هاشمی با بیان اینکه تقویت پزشک خانواده از جمله کارهایی است که در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته؛ خاطرنشان کرد: نظارت ها بیشتر شده و ایجاد پایگاه‌های خدمات در قالب حضور کارشناسان سلامت و پزشک عمومی در حاشیه شهرها و استان‌ها از جمله کارهایی است که در این راستا انجام شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار