میرشکار خبر داد:

بیش از 2هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد

مدیر کل امور فرهنگی کمیته امداد، گفت: 2هزار و 200نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اکبر میرشکار معاون امور فرهنگی کمیته امداد در نشست خبری امروز سه شنبه برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی معاونت امور فرهنگی کمیته امداد، گفت: توجه به مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی با هدف ارتقای سبک زندگی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده دراین حوزه است.


وی ادامه داد: تا پایان دی ماه 624 هزار مددجو از خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد بهره مند شده و 521 نفر نیز از خدمات آموزشی مهارت‌های زندگی استفاده کرده‌اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد در ادامه افزود: 18هزار و 975 نفر از زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد از آموزش‌های پیش از ازدواج بهره مند شده اند که این امر با تاثیر کاهش آمار طلاق در بین مددجویان تحت پوشش است به طوریکه بررسی‌های به عمل آمده  نشان می‌دهد از هر 40 مددجوی تحت پوشش تنها یک نفر منجر به طلاق شده که این امر نشان دهنده موثر بودن این طرح است.

میرشکار تصریح کرد: 107 هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد بهره مند شده‌اند.

مدیر کل امور فرهنگی  کمیته امداد با اشاره به اینکه 321 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان داشت: این دانش آموزان  به صورت مستمر از این مجموعه خدمات دریافت می‌کنند و همچنین به 80هزار نفر نیز به صورت موردی خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 100هزار دانشجو طلاب دینی تحت پوشش کمیته امداد هستند، تصریح کرد: به 72 هزار نفر از این افراد کمک هزینه پرداخت شهریه داده می‌شود.

میرشکار گفت: کمیته امداد به 105 میلیارد تومان اعتبار برای تامین شهریه دانشجویان نیاز دارد که از این رقم 51میلیارد تومان محقق شده است.

وی افزود: 2هزار و 200نقطه در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات این مجموعه بهره مند می‌شوند.

مدیر کل امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به ازدواج جوانان و زنان سرپرست خانوار، افزود: 8هزار و 448 زن سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشته و توانسته‌اند از بسته‌های تشکیل ازدواج بهره مند شوند.

میرشکار با اشاره به اردوهای زیارتی و سیاحتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد  تصرح کرد: در سال 93، 110هزار نفر به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند که از این میان 80هزار سالمند برای نخستین بار به مشهد مقدس رفتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: میرشکا ، نخبه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار