میرشکار : ۳۶۰۰ مددجو کمیته امداد باسواد شدند

معاون فرهنگی کمیته امداد از بهره مندی حدود ۴۰۰هزار مددجوی تحت حمایت از آموزش های خانواده طی شش ماهه نخست سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر میرشکار با اشاره به اینکه فعالیت های هدفمند و موثر آموزش خانواده، منشا آثار مطلوب در راستای تحکیم بنیان خانواده است،گفت: برگزاری آموزش های خانواده به این افراد طی مدت یاد شده منجربه صدور تقدیرنامه های متعدد از مراجع کشوری و استانی همچون وزارت ورزش و جوانان، ستاد مبارزه با موادمخدر، سازمان نهضت سوادآموزی، استانداری ها و فرمانداری ها شده است.
 
وی ادامه داد: بیشترین مخاطبینی که در فعالیت های آموزش خانواده این نهاد شرکت داشته اند به ترتیب شامل افراد در شرف ازدواج، نوجوانان در آستانه بلوغ، زوج های جوان، دوشیزگان غیرمحصل، زنان سرپرست خانوار و سالمندان می شود. آموزش های خانواده بصورت گروهی یا بصورت برگزاری همایش، اردوی جهادی، غیرحضوری ، چهره به چهره و طرح فلاح صورت می گیرد.
 
معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: در اجرای طرح آموزش خانوادها ، این معاونت پس از احصاء نیاز آموزشی از طریق تکمیل شناسنامه های اختصاصی، محیطی و فرهنگی توسط مشاورین وسرمربیان آموزش خانواده ، خانواده های تحت حمایت را با رده های سنی متفاوت در سرفصل های آموزشی به تفکیک موضوعات در قالب کارگاههای آموزشی شرکت می دهند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه خانواده محوری در دستور برنامه های این نهاد قرار دارد، یادآورشد: بسیاری از فعالیت‌های ما به ویژه برگزاری اردوها که به نوعی ابتکار کمیته امداد است با نگاه خانواده محوری و همچنین دین محوری و تعمیق باورهای دینی این خانواده‌ها برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی کمیته امداد در خصوص وضعیت سوادآموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز اظهار کرد: تعداد بی سوادان کمتر از ۵۰ سال تحت پوشش امداد حدود ۴۵ هزار نفر تخمین زده شده است که با همکاری نهضت سواد آموزی ۳۸ هزار نفر از آنان موفق به سوادآموزی شده اند. طی شش ماهه نخست سال جاری نیز از ۱۱هزار و ۸۱۵ مددجوی شناسایی شده و مورد تائید نهضت سواد آموزی سه هزار و ۶۰۰ نفراز آنان موفق به دریافت مدرک شده اند.
 
وی همچنین به تاکید کمیته امداد بر ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش آسیب‌ها و موقعیت حساس خانواده‌های تحت پوشش این نهاد نیازمند آن هستیم که به مسئله آسیب‌ها اهمیت بیشتری داده شود.
 
وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و ارائه آموزش‌های تحصیلی به افراد بی سواد، فرهنگسازی ازدواج،‌ تحکیم بنیان خانواده،‌ لوح ملی از وزیران کشور،‌ رئیس سازمان نهضت سواد آموزی و وزیر ورزش و جوانان دریافت کرده‌ایم.
 
میرشکار تصریح کرد: اکنون کمیته امداد در ۲۲ استان کشور در حوزه فرهنگسازی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، در ۲۱ استان در حوزه غنی سازی اوقات فراغت،‌ در ۲۱ استان در حوزه باسوادی بی سوادان به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده و تمامی این بررسی‌ها نیز از طریق سازمان‌های خارج از کمیته امداد صورت گرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
عوضش چندین میلیون باسواد دانشگاهی، بیکارو فقیر شدن و نیاز به حمایت دارن !
آخرین اخبار