در نشست خبری مطرح شد:

آغاز پرداخت بن کالا به مددجویان کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گفت: به تمام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران بن کالا معادل یک پایه حقوق پرداخت می‌شود.

آغاز پرداخت عیدی و بن کالا به مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در نشست خبری که امروز (دوشنبه)برگزار شد در خصوص میزان پرداخت عیدی و بن کالا به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای سال 42 میلیارد و 985 میلیون تومان به عنوان کمک معیشت به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان تهران پرداخت کرده است.

وی افزود:  به هر خانواده یک نفره تحت پوشش کمیته امداد 53 هزار تومان، دو نفره 60 هزار تومان، 3 نفره 71 هزار تومان، 4 نفره 82 هزار تومان و پنج نفره 100 هزار تومان ماهیانه مستمری پرداخت می‌شود و معادل همین عدد به هر خانواده تحت پوشش عیدی پرداخت می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان تهران در رابطه با میزان بن کالای پرداختی به مددجویان این نهاد بیان کرد: سال گذشته فروشگاه‌های نوروزی توسط کمیته امداد برگزار می‌شد که مددجویان می‌توانستند کالای شب عید خود را از این فروشگاه تامین کنند، اما امسال این فروشگاه جمع آوری شده است و با همکاری خیرین بن خرید کالا به مبلغ میزان مستمری پرداختی به مددجویان ارائه می‌شود که این بن‌های کالا تنها متعلق به مددجویان کمیته امداد استان تهران است.

ولیئی در رابطه با برگذاری جشن نیکوکاری گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار بهار همدلی شکوه مهربانی در روزهای 13،12 و 14 اسفند برگزار می‌شود و زنگ نیکوکاری امسال راس ساعت 9 در مدرسه متقی در منطقه 12 با حضور مسئولان به صدا در می‌آید.

وی افزود: روز پنج شنبه 13 اسفند پایگاه‌‌های جمع آوری کمک‌های خیرین در سطح شهر تهران دایر می‌شود که 459 پایگاه در سطح شهر و 345 پایگاه در مدارس برپا می‌شود، همچنین تعداد یک میلیون پاکت مهربانی به منظور جمع آوری کمک‌های دانش آموزان در مدارس توزیع شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در رابطه با عملکرد 10 ماه کمیته امداد استان تهران بیان کرد: نزدیک به 70 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان تهران هستند و 86 هزار خانواده از خدمات موردی این نهاد در طول 10 ماه گذشته استفاده کرده است.

ولیئی افزود: تعداد خانواده‌های یک نفره تحت پوشش کمیته امداد 19 هزار و 206 هزار نفر، خانواده‌‌های دو نفر 2 هزار و 53 نفر، سه نفره 13 هزار و 654 هزار نفر، چهار نفره 7 هزار و 4هزار نفر و پنج نفره 3 هزار و 727 نفر هستند که از این تعداد 59 درصد به علت مسائل مالی و اقتصادی، 14 درصد به علت مشکل جسمی و فیزیکی، 11 درصد مشکل آموزشی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: 35 درصد از بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) سالیانه صرف توانمند سازی در حوزه اشتغال مددجویان می‌شود و در اسفند و فروردین قصد داریم با مراجعه و حضور در بین خانواده‌ها به نیاز سنجی مددجویان بپردازیم و بر اساس بانک اطلاعاتی به دست آمده در حوزه اشتغال فعالیت‌های جدید کمیته امداد را آغاز کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در رابطه با میزان وام‌های پرداختی این نهاد حمایتی به مددجویان تحت پوشش اظهار داشت: در حوزه اشتغال تاکنون 2 هزار مورد تسهیلات بانکی به میزان 15 میلیون با سود 4 درصد توسط بانک‌های دولتی و 927 مورد تسهیلات از طریق صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با سود 2 درصد پرداخت شده است.

ولیئی گفت: صندوق قرض الحسنه ولایت با هدف جمع آوری سپرده‌های مردمی تا سقف 30 میلیون تومان با اقساط 8 ساله در حوزه اشتغال به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی وام پرداخت می‌کند و از ابتدای سال تاکنون دو هزار و 906 مورد وام اشتغال و خودکفایی تا سقف 38 میلیارد و 500 میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است.

وی در رابطه با بیمه زنان سرپرست خانواده تصریح کرد: از محل پرداخت یارانه 9 هزار و 556 زن سرپرست خانواده زیر 50 سال که واجد شرایط بوده‌اند تحت پوشش بیمه‌ای کمیته امداد قرار گرفته‌اند که در این راستا در 10 ماهه نخست سال 5 میلیارد و 398 میلیون تومان حق بیمه زنان سرپرست خانواده به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: تا این لحظه 2 هزار پرونده در نوبت دریافت وام هستند که تاریخ ابلاغ آن‌ها به سال آینده موکول می‌شود.

ولیئی بیان کرد: کمیته امداد استان تهران به عنوان یک بیمه پایه 20 میلیون تومان هزینه درمان مددجویان را پرداخت کرده‌اند، همچنین 900 کودک زیر 6 سال دارای سوء تغذیه که به کمیته امداد معرفی شده‌اند تحت پوشش قرار داده است و ماهیانه 70 هزار تومان به حساب آن‌ها واریز می‌شود تاکنون کمیته امداد استان تهران مبلغ 518 میلیون تومان را دراین رابطه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
مدیر کل محترم کمیته امداد امام (ره ) استان تهران
با سلام و احترام
کسی که هیچگونه منبع درآمدی ندارد و دارای دو فرزند است و همسرش سال ها آنان را ترک کرده است چگونه می تواند از این عضو آن نهاد شود و ... باتشکر فراوان