معاون هنری وزارت ارشاد گفت: امیدوارم بتوانیم آثار هنرمندان جوان را در خارج از کشور بهتر و بیشتر معرفی کنیم و این تلاش به برگزاری نمایشگاه و نمایش آثار آنها در خارج از کشور منجر شود.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "مجید ملانوروزی"، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم "علی مرادخانی"، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینم جشنواره امسال با همه مشکلاتی که در طول سال داشتیم به خوبی به پایان رسید.

وی افزود: حوزه هنرهای تجسمی حوزه مهمی است و گرایش‌های متفاوت و فعالیتهای متنوع و همچنین دیدگاه‌هایی که در این زمینه وجود دارد قابل توجه است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هفتمین جشنواره بین المللی هنر‌های تجسمی توانست با حضور فعال بزرگان هنرهای تجسمی رونق بهتری پیدا کند و امیدوارم این روند و نگاه در هنرمندان بیشتر شود.

وی تصریح کرد: سیاست واگذاری فعالیتها به انجمن‌ها توانسته سیاست موفقی باشد که قطعاً این سیاست با موفقیت‌های صورت گرفته ادامه خواهد یافت.

مرادخانی در خصوص موضوع اقتصاد هنر و اهمیت آن نیز گفت: علیرغم نظرات مختلف بیان شده موضوع اقتصاد هنر را از نظر دور نگه نداشته‌ایم و در این زمینه کار شد اما فعالیت باید به گونه‌‌ای باشد که در همه ابعاد جای خود را پیدا کند.

وی در ارتباط با معرفی هنرمندان به ویژه هنرمندان جوان در خارج از  کشور گفت: در حوزه معرفی بیشتر هنرمندان به ویژه هنرمندان  جوان در عرصه ی بین المللی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون هنری اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم آثار هنرمندان جوان را در خارج از کشور بهتر و بیشتر معرفی کنیم و این تلاش به برگزاری نمایشگاه و نمایش آثار آنها در خارج از کشور منجر شود.

وی ادامه داد: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی باعث ایجاد  جریانی در هنرهای تجسمی شد که البته اگر نمی‌شد اصلاً نمی‌توانست جشنواره‌ای مطلوب باشد.

*تشکیل دبیرخانه‌ای مشترک

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی تشکیل دبیرخانه‌ی مشترک از طریق انجمن‌ها گفت: با همکاری انجمن‌ها با یکدیگر می‌توانیم دبیرخانه‌ای مشترک برای جشنواره‌های ملی و بین المللی داشته باشیم.

*جشنواره تجسمی فجر غرور‌انگیز بود

در ادامه این مراسم "مجتبی آقایی" دبیر این جشنواره گفت: جشنواره‌ی هنرهای تجسمی نسبت به جشنواره‌های دیگر فجر جوان‌تر است البته این جوانی در ذات هنر‌های تجسمی نیست زیرا هر یک از رشته‌های هنری تجسمی دارای قدمت طولانی است.

وی افزود: امیدوارم با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر به یک نقطه اوج برسیم و در کنار دیگر جریان‌های رقابتی یک جریان غیر رقابتی را شاهد باشیم.

آقایی اظهار داشت: آنچه که در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی صورت گرفته بسیار غرور‌انگیز است زیرا هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی در یک هم‌نشینی آثارشان را به نمایش گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: امیدوارم این جشنواره بتواند باعث رونق اقتصاد هنر شود زیرا می‌تواند بستر و پتانسیل خوبی را ایجاد کند.

*برگزاری جشنواره بین المللی دانشجویی

"مجید ملانوروزی"، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی گفت: در این دوره از جشنواره فجر توانستیم هنرمندان حرفه‌ای را با برگزار کنندگان و این جشنواره آشتی بدهیم.

وی اظهار داشت: غیر رقابتی شدن جشنواره شاید به فضای جشنواره لطمه وارد کند اما امیدواریم که بتوانیم جشنواره‌های دانشجویی راه بیاندازیم.

در ادامه این مراسم از هنرمندانی چون، "رضا لواسانی"، "رسول جلیلی"، "بیژن صینوری" ، "امیر علی جوادیان" به عنوان هنرمندان برگزیده هنرهای تجسمی تقدیر شد.

سپس از هنرمندانی چون، "عباس اخوین"، "سیف اله صمدیان"، "اردشیر مجرد تاکستانی"، "مریم سالور" و "غلامحسین لطیفی" به عنوان مفاخر هنر‌های تجسمی تقدیر شد.

در این جشنواره برای اولین بار از هنرمندان شهید نیز تقدیر شد و از خانواده شهید "رضا سنگی" هنرمند خوشنویس تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار