افتتاح نمایشگاه پیامبر مهربانی در سکوت

مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه پیامبر مهربانی که یکی از بخش های هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر است در سکوت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم افتتاح نمایشگاه پیامبر مهربانی که یکی از بخش‌های هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر است در خانه هنرمندان با حضور مجتبی آقایی دبیر جشنواره تجسمی فجر، عبدالرحیم سیاه کار زاده رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی، مسعود زنده روح کرمانی رئیس انجمن عکاسان ایران، کیوان کهریزی دبیر بخش ورک شاپ این جشنواره در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم مجتبی آقایی گفت: هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر امسال به صورت غیر رقابتی برگزار شده است.
 
وی افزود: در طی برگزاری این جشنواره و باتوجه به اتفاقات اخیری که در ارتباط با اهانت‌های صورت گرفته به پیامبر اکرم (ص) رخ داده بر آن شدیم تا بخش پیامبر مهربانی را نیز برگزار کنیم.
 
آقایی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه پیامبر مهربانی در حقیقت جزء برنامه های از پیش تعیین شده نبود و به فراخور وقایع صورت گرفته و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) برنامه ریزی شد. 
 
وی همچنین درخصوص راه اندازی کمپین هنرمندان تجسمی گفت: در پی برگزاری این نمایشگاه سایتی نیز برای برائت از خشونت طلبی همزمان با این نمایشگاه راه اندازی شده است و هنرمندان می توانند در این کمپین عضو شوند البته این سایت برای همیشه به جهت نشان دادن برائت از خشونت طلبی فعالیت خواهد کرد.
 
* برگزاری ورک‌شاپ نقاشی در خانه هنرمندان ایران

در ادامه این مراسم کیوان کهریزی دبیر بخش ورک شاپ نقاشی که به مناسبت برگزاری نمایشگاه پیامبر مهربانی در محوطه خانه هنرمندان ایران برگزار شده گفت: در پی برگزاری نمایشگاه پیامبر مهربانی بر آن شدیم تا ورک شاپی را با حضور هنرمندان نقاش با موضوع پیامبر مهربانی برگزار کنیم و هنرمندان آثاری را با این موضوع خلق کنند.
 
وی عنوان کرد: در پی خلق این آثار قرار است گنجینه موسسه توسعه هنرهای تجسمی فضایی را برای نگهداری از این آثار خلق شده ایجاد کند.

در پی این مراسم پرفورمنس هنری نیز در محوطه خانه هنرمندان ایران برگزار و به فضای داخلی خانه هنرمندان نیز راه یافت.

لازم به ذکر است؛ بخش ویژه پیامبر مهربانی هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بدون حضور هیچ مسئول هنری از عصر امروز برگزار شد.
 
گفتنی است؛ نمایشگاه پیامبر مهربانی که آثار نقاشی، تصویرسازی و نگارگری را دربرمی‌گیرد و حاصل تلاش 24 هنرمند تجسمی است تا 26 بهمن در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران ادامه پیدا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.