اختلاف‌نظر مردم اسرائیل در مورد سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ مردم اسرائیل در مورد سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا اختلاف نظر دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، مردم اسرائیل سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا را از نزدیک دنبال کردند و نظرات متفاوتی نیز در مورد آن دارند.

یکی از ساکنان بیت المقدس گفت، این سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره اهمیت بسیاری داشت. نتانیاهو بسیار نگران بود اما می‌دانست راجع به چه چیزی صحبت کند. 

با این حال عده ای از مردم اسرائیل نیز با آنچه نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت، مخالف هستند. حتی برخی وی را متکبر و خودپسند می دانند.

زنی گفت، سخنرانی نتانیاهو به روابط آمریکا و اسرائیل کمکی نمی‌کند. این سخنرانی تنها اوضاع را بدتر می‌کند. من ترجیح می دادم وی در اسرائیل بماند و در کنگره آمریکا سخنرانی نکند.

از دیدگاه برخی از مردم نیز نتانیاهو در سخنرانی در کنگره نخست وزیر اسرائیل نبود بلکه یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی بود. 

مردی در این خصوص گفت، این سخنرانی برای اسرائیلی ها بسیار جنجالی بود، زیرا در آستانه انتخاباتی مهم صورت گرفت. توافق با ایران پس از انتخابات خواهد بود و نتانیاهو باید آن را از هم اکنون مطرح می کرد. من نمی دانم آیا این سخنان تاثیری هم خواهد داشت؟ احتمالا بی تاثیر خواهد بود. 

انتخابات پارلمانی در اسرائیل دو هفته دیگر برگزار خواهد داشت. نتانیاهو برای چهارمین دوره در این انتخابات شرکت می کند. وی در نظرسنجی ها در کنار رقیب چپ گرای خود قرار دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار