آیت‌الله موحدی کرمانی در همایش سراسری جبهه پیروان:

مسئولین وظیفه دارند که درهای بهشت را به روی مردم باز کنند/ هیئت مذاکره کننده ایرانی فریب خنده‌های دشمن را نخورد

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: فرهنگ مسئله‌ای نیست که یک مسئول بیاید و بگوید که نباید مردم را به زور به بهشت ببریم؛ مسئولین وظیفه دارند که درهای بهشت را به روی مردم باز کنند و درهای جهنم را ببندند.

مسئولین وظیفه دارند که درهای بهشت را به روی مردم باز کنند/ هیئت مذاکره کننده ایرانی فریب خنده‌های دشمن را نخورد
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلها باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نخبگان کشور باید براساس احساس وظیفه دور هم جمع شوند و باهم مذاکره کنند اظهار داشت: این دور هم جمع شدن‌ها در سعادت مردم و ائتلای کشور نقش موثری دارد. 

وی با استناد به سخنان امام خمینی(ره) گفت: حفظ انقلاب و حفظ پیروزی از اصل آن مهمتر و مشکل‌تر است و این امر خطیر بر روی دوش همگان به عنوان یک تکلیف سخت سنگینی می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: باید فداکاری‌ها را دوچندان کرد؛ بار مسئولیت هم به دوش مسئولین، هم به دوش نخبگان و هم به دوش عامه مردم است.

وی با تأکید بر اینکه نماز نماد ارتباط با خداست و مسئولین باید جامعه را با خدا مرتبط کنند گفت: مسئولین نباید از فرهنگ دینی و توصیه‌‌های مقام معظم رهبری غفلت کنند چرا که دشمن بر روی فرهنگ برنامه‌ریزی دارد. 

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: فرهنگ مسئله‌ای نیست که یک مسئول بیاید و بگوید که نباید مردم را به زور به بهشت ببریم؛ مسئولین وظیفه دارند که درهای بهشت را به روی مردم باز کنند و درهای جهنم را ببندند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب دقت کنند و به دست دشمنان چشم ندوزند تصریح نمود: دشمن خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد؛ آنها با اسلام دشمنی دارند و قطعا هر گامی که به اسلام ضربه وارد کند را بر می‌دارند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه اظهاراتش گریزی هم به مذاکرات هسته‌ای زد و در همین باره گفت: هیئت مذاکره کننده ایرانی بیدار است و باید کاملا این بیداری را حفظ کند و فریب خنده‌های دشمن را نخورد. 

وی در ادامه اظهاراتش و درخصوص نقش موثر خواص در جامعه گفت: وقتی خواص صالح باشند، عامه هم صالح خواهد شد چرا که عامه از خواص تبعیت دارند. 

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: نخبگان باید به خطرات موجود توجه و آنها را قبل از ایجاد هجمه‌ها پیش‌بینی کنند؛ اگر گروهی در خانه بنشینند و غافل از دشمنی دشمن باشند و به فکر هجمه و حمله نباشند، دشمن به ناگاه به آنها حمله خواهد کرد و قطعا ذلت نصیب این جماعت خواهد شد. 
 
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه وظیفه خواص و نخبگان آگاهی بخشی به مردم است گفت: وای به آن شخصی که در انتخابات در پی هوا و هوس خود باشد. 

وی افزود: وقتی یک گروهی را به عنوان اصول‌گرا شناختیم، باید میان آنها صمیمیت، محبت و گرمی ایجاد شود. 

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه افراد دارای بینش ضعیف را نباید طرد کنیم تأکید کرد: کسی که دارای بینش قوی است نباید فرد دارای بینش ضعیف را طرد نماید؛ مؤمنین از نظر بصیرت و بینش یکسان نیستند و باید دست آن کسی را که بصیرت عمیق ندارد را گرفت. 

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در همین باره تأکید کرد: حتی ما وظیفه داریم کسانی را که در اصول‌ با ما اختلاف دارند را جذب کنیم و براساس همین مهم مقام معظم رهبری بر روی جذب حداکثری تأکید دارند.

وی با بیان اینکه ما خودمان را در غالب جامعه روحانیت مبارز بی‌نیاز از مشورت نمی‌دانیم گفت: اگر اختلاف نظری هم وجود دارد باید سعی کنیم که با مذاکره درپی حل آن باشیم. 

آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به اعضای جبهه پیروان افزود: مذاکرات فی‌مابین اصول‌گرایان بدین معنا نیست که یک ضلع سومی بوجود آمده است؛ در واقع همان دو ضلع یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اساس کارها هستند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در همین باره گفت: من شخصا به آیت‌الله مصباح یزدی علاقه و ارادت دارم اما جبهه پیروان باید مشیء خود مبنی بر تبعیت از جامعتین را ادامه دهد و ما نظریات جامعتین را به شما ابلاغ خواهیم کرد. 

وی در ادامه اظهاراتش با ذکر این مطلب که ما از انسان‌های تجمل‌گرا خوشمان نمی‌آید و آنها را اصول‌گرا نمی‌دانیم اظهار داشت: باید به فکر مستضعفین باشیم و در همین ارتباط مسئله اقتصاد مقاومتی در جایگاه رفیعی قرار دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی هم به مسئله آزادی و تفاوت میان آزادی مشروع با آزادی غیرمشروع زد و گفت: آزادی غیرمشروع را قبول نداریم و به طور کلی مسائل غیرمشروع را نمی‌توانیم در نظام اسلامی تحمل کنیم. 

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در پایان صحبت‌های خود و خطاب به جریانات اصول‌گرایی گفت: تفاوت دیدگاه‌ها و نظرات نباید به تخاصم بیانجامد؛ اگر در مذاکرات به توافق رسیدید که خوب است اما اگر چنین اقدامی حاصل نشد، نباید بگویید که وظیفه من این است که نگذارم فلان شخص وارد لیست انتخاباتی شود. 

وی خاطر نشان کرد: حتی اگر شخصی را برای ورود به یک لیست انتخاباتی شایسته نمی‌دیدید موافقت کنید و در لیست آن شخص را جای دهید که این نشان دهنده حفظ وحدت از سوی شما است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روحانیت ، بهشت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار