از کایفوز و اسکولیوز چه می‌دانید؟

انحرافات ستون فقرات به دو دسته تقسیم می‌شوند که یکی از کایفوز و دیگری اسکولیور نام دارد.

دکتر فاخر متخصص انحرافات ستون فقرات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انحرافات ستون فقرات عمدتا به دو دسته تقسیم می‌َشوند یکی از انحرافات قدامی که گوژپشتی یا کایفوز نام دارد و دیگری انحراف به طرفین یعنی راست یا چپ که اسکولیوز نام دارد.

وی درباره علل این انحرافات اذعان داشت که این بیماری می‌تواند مادرزادی عصبی – عضلانی و یا ناشناخته و خود به خودی باشد.اگر علت بیماری فرد مادرزادی شناخته شود، منحصرا می‌توان تشخیص و درمان را از بدو تولد آغاز کرد، لازم به ذکر است در این مورد بیماری قبل از تولد قابل پیشگیری نیست.

وی در ادامه این چنین بیان کرد: که اگر علت عصبی عضلانی شناخته شود منجر به بیماریهایی نظیر فلج اطفال و فلج مغزی و فلج نخاعی می‌شود.اما بخش اعظمی از افراد مبتلا به این بیماری را افرادی تشکیل می‌دهند که به دلایل علل ناشناخته به این بیماری مبتلا شدند که در دنیا نیز نامعلوم است در این موارد بیماری از سنین رشد یعنی کودکی یا نوجوانی مبتلا می‌شود.

دکتر فاخری در خصوص راهکارهایی برای این بیماری این گونه گفت: خانواده‌ها اولین افرادی هستند که متوجه این بیماری در بین اعضای خود می‌شوند آنها می‌توانند با مشاهده قوز شاخه‌های نامتقارن عضلات پشت نامتقارن بدن کج و شاخه‌های بالا و پایین به این بیماری پی ببرند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار