اجساد 23 نظامی اوکراینی به نمایندگان کیف تحویل داده‌شد

مقامات جمهوری خودخوانده دونتسک اجساد 23 نظامی اوکراینی به نمایندگان کیف تحویل دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات جمهوری خودخوانده دونتسک اجساد 23 نظامی اوکراینی را که در درگیری های شرق این کشور کشته شده اند، به نمایندگان کیف تحویل دادند. 

 به گفته لیلیا رودیونووا ، نماینده وزارت دفاع جمهوری خودخوانده خلق دونتسک، 23 نظامی اوکراینی تابستان گذشته در درگیری نزدیک شهر ایلووایسک (Illovaisk) در شرق این کشور کشته شدند. 

به گفته رودیونووا، اجساد این 23 نظامی روز پنجشنبه به صورت یکجانیه در اختیار نیروهای داوطلب قرار گرفت زیرا مقامات وزارت دفاع اوکراین از شرکت در مراسم خودداری کردند. 

وی افزود:«طرف اوکراینی از تحویل اجساد کشته شدگان ما خودداری می کند. ما این اجساد را تبادل نکردیم بلکه آنها را در اختیار اوکراین قرار دادیم.» 

وی افزود اجساد نظامیان اوکراینی که در درگیری های سنگین نزدیک شهر دبالتسیوه کشته شدند نیز در اختیار مقامات کیف قرار خواهد گرفت. 

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش اوکراین گفت روز پنجشنبه یک نظامی این کشور کشته و یک نظامی دیگر نیز زخمی شد. درگیری های اخیر در شرایطی به وقوع می پیوندد که دو طرف در تاریخ 12 فوریه توافقنامه آتش بس امضا کردند. 

به گفته این مقام ارتش اوکراین روز گذشته آتش بس دست‌کم 20 بار در شرق این کشور نقض شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار